דף הבית » קורס אמירנט » איך ללמוד אוצר מילים למבחן אמירנט?
החל ממאי 24 מבחן אמי”ר ואמיר״ם בוטלו, ויש אפשרות לגשת אך ורק למבחן אמירנט. ציון גבוה של 134 נקודות ומעלה במבחן אמירנט, משמעותו פטור מקורסי אנגלית במכללה או באוניברסיטה – ובכך יחסוך לכם הרבה זמן והרבה כסף.
תארו לכם שהייתם קמים מחר בבוקר ויודעים 2000 מילים חדשות! אז זה לא יקרה מחר בבוקר – אלא בעוד מספר בקרים מעכשיו. איך? אסוציאציות!
אסוציאציה זה הקסם שמחבר בין מה שיש לנו בראש למידע חדש. כך היא הופכת את המידע החדש לעוד משהו שיש לנו בראש, ואז אפשר גם אליו לקשר מידע חדש! אנחנו יוצרים סיפור סביב המילה, שניתן לדמיין אותו. זה יוצר זיכרון חוויתי שנשמר היטב, ובלי השינון המשעמם שהיינו צריכים לעשות עד היום…
שיטת הלימוד האסוציאטיבית של זינוק נבדקה בהצלחה בשפות נוספות רבות – רוסית, ספרדית, צרפתית, גרמנית, ערבית, פרסית ואפילו טורקית!
ערכנו ניסוי:
לקחנו קבוצה של 10 תלמידי זינוק ללא ידע מקדים בטורקית.
עברנו איתם על אסוציאציות (דרכים לזכור) ל-50 מילים חדשות (שמות של חיות, צבעים, חלקי גוף…).
לאחר שנתיים בדיוק (אסוציא-לדת) בדקנו כמה מהמילים הם זוכרים.
במהלך השנתיים האלו התלמידים לא נחשפו למילים אף לא פעם אחת.
התוצאות היו יוצאות דופן! התלמידים זכרו קרוב ל-100% מהמילים ללא שום תזכורת!
היו מקרים בהם היה שוני קל בין האסוציאציה למילה – כלומר התלמיד זכר את המילה, אך לא בדיוק מוחלט.
קחו דוגמה לכמה מהמילים האלו-
הצבע אדום – Kirmizi (קירמיזי)
לויתן – Balina (בלינה)
דרך לזכור את המילה קירמיזי אפשר לפרק למילים ‘קיר’ ו-‘מיזי’ (נשמע כמו מיצי, חתול). אז איך מקבלים את הצבע האדום? לוקחים את מיצי (mizi) וזורקים אותו על קיר (kir) ויחד- kirmizi, אדום! (אף חתול אינו נפגע בהכנת האסוציאציות).
איך נזכור ש”בלינה” זה לויתן?
אפשר לדמיין לוויתן שהוא בלרינה – רקדנית עם חצאית ורודה, מפזז לו. אז בלינה – הוא בלרינה – הוא לויתן!
ניסויים דומים ביצענו בהצלחה על שפות נוספות, עם תוצאות דומות (זכרון של כל האותיות ברוסית תוך יום, לימוד מאות מילים לאורך זמן ועוד).
באנגלית
הכנו לכם קרוב לאלף אסוציאציות מטורפות לכל המילים הנפוצות במבחן! אנחנו נחשף לכל מילה מספר פעמים, וממקורות שונים, ובכל פעם נזכר בה בעזרת האסוציאציה שלה.
אסוציאציה, באופי שלה, היא מאוד אישית. לכל אחד מאיתנו יש עולם דימויים אחר, תחביבים שונים, שמות שונים של חברים, חוויות עבר שונות ועוד. על כן נלמד גם כיצד ליצור אסוציאציות!
נניח המילה lethal – קטלני. אם לאחותי קוראים ליטל, יהיה לי איך לזכור את זה, כי אחותי קטלנית! (אני אדמיין אותה הורגת אנשים עם סכין בין השיניים, מרעילה בארות…)
אסוציאציות הכי כיף ליצור בקבוצה! (חכו למשחקים בפרק הבא!) כל אחד נותן משהו מעולם הדימויים שלו, ויוצרים דברים ממש מצחיקים ומטורפים יחד. גם קל לזכור כי זה חברתי.
המילה Intimidate
כולם פה? אנחנו יחד? יופי! 🙂 נמשיך-
1. הבנה – המילה intimidate (אינטימידייט) היא “לאיים, להפחיד”.
משפט לדוגמה: the snake butterfly use the pattern on its wings to intimidate its predators
פירוש: פרפר-הנחש (סוג של פרפר) משתמש בתבנית (pattern) על כנפיו כדי להפחיד את טורפיו (predators).
2. נשחק עם המילה – נחפש למה המילה intimidate דומה וננסה לפרק אותה לחתיכות.
אפשר לפרק אותה לאינטימי-דייט: לדייט אינטימי!
3. נחבר למילה – איך נקשר בין דייט אינטימי לבין הפחדה? (חח)
אנחנו פוחדים מדייט אינטימי! זה מאיים עלינו!
4. נדמיין – נעצום עיניים ונדמיין סיטואציה שבה אנחנו נמצאים, כדי לקשר זאת לזיכרון חוויתי. נדמיין דייט
אינטימי מלחיץ במיוחד (אולי אחד שבאמת חווינו?).
המילה ancient – עתיק, ישן, ארכאי.
כמו ancient Rome, ברומא העתיקה…
זה נשמע כמו – אין שן! ולמי אין שיניים? למישהו עתיק! נדמיין מישהו עתיק שהוא- אין שן.
המילה mutually – הדדי.
אפשר להכיר אותה אולי מהפיכסבוק, כשמחפשים חברים הדדיים – mutual friends. ואם אנחנו לא מכירים מהפיכסבוק, נפרק את זה לפי מה שזה נשמע. זה כמו “מותו עלי!” תמותו עלי! וזה הדדי, כי אני מתה עליכם!
המילה fraud – הונאה, תרמית.
כמו – bank fraud – תרמית בנק (כשמישהו מרמה את הבנק, או כשהבנק מרמה אותנו כמו תמיד?) זה נשמע כמו פרויד! וכל התיאוריות של פרויד הן רמאות אחת גדולה! (אתה מאוהב באמא שלך ורוצה להרוג את אבא שלך???)
המילה dormant – רדום.
כמו Al Qaeda dormant cells – תאים רדומים של אל קעידה (כאלה שלא פעילים, רדומים, וכשצריך הם מתעוררים לבצע פיגועים). זה נשמע כמו – דור מן (door-man), אז אפשר לדמיין דורמן שנרדם בשמירה בכניסה למועדון!
ויש עוד מלא אסוציאציות מצחיקות בהמשך!
לבדיקת התאמה לקורס לפטור באנגלית של זינוק, מלאו את הפרטים הבאים
תשאירו פרטים ויועץ שלנו יחזור אליכם במהירות הזינוק!