פסיכומטרי בהתחייבות להצלחה

שלום כיתה א’ / יצחק ביטן

6344

היום הראשון שלי בכיתה א’ נשכח ממני לחלוטין. אני לא ממש זוכר את היום הזה. מה שאני כן זוכר, זה את שנים עשר השנים הרזות והרעות שבאו לאחר מכן.

למה רזות ורעות?

כשמתחילים ללמוד בממסד חינוך בישראל, מיד נכנסים לכמו מרוץ סוסים – מכוסי עיניים לתחרות חסרת פשרות. יש סוסים חזקים יותר ויש כאלו שפחות, שהם לא תמיד פחות חזקים – לפעמים פשוט יש להם זכוכית או מסמר בפרסה. אם הרוכב יעצור לרגע ויוציא את המסמר הסוס ימשיך לדהור.

כילד נכנסתי לתחרות חסרת הפשרות הזו עם מסמר ענקי בפרסה, ADHD . זה מסמר ענק, אבל לא מסמר שאי אפשר להתמודד איתו. בכיתות א-ב הפחד משתק את ההפרעה, אתה יושב בכיתה כמו ילד טוב ירושלים בלי יכולת להפריע, אבל אתה גם לא שקט. יושב ועל פניו מקשיב, אבל את הרוב אתה שוכח אחרי דקה וחצי, ובגלל שאתה ילד קטן מתחשבים בך. זה נראה לך כאילו אתה בדרך הבטוחה להצלחה, אתה מצליח כמו כולם.

הבעיה (שלי לפחות) התחילה בכיתה ג’, מסמר הפחד הפסיק לשתק אותי, עברתי מהממ”ד, לבית ספר פרטי, כיתה של שנים עשר תלמידים בנים והתחרות היתה קשה יותר. מישהו הסיר לי את המכסה מהעיניים והתחלתי לראות את האמת כמו שהיא, ואז התחילו הבעיות הקשות לצוף.

חוויתי את הנכשל הראשון שלי בתור תלמיד- ילד בכיתה ג’, כשקיבלתי 20 בכתבה בעברית. הכישלון כל כך צרם לי שעד היום ההורים שלי לא מודעים אליו (סליחה אימא). התחלתי לפחד, פחד מצמית מעוד כישלון שיבוא, ידעתי שהוא יגיע. הידיעה הגיעה מההבנה שיש לי הפרעה לימודית, מעבר לקוצים בתחת יש עוד בעיה, אני לא יודע לכתוב כמו שאני יודע לקרוא.

המערכת ואני

מה שהחריף את הבעיות היה חוסר ההבנה של המערכת. את המערכת הזו יצגה מורה שמפאת כבודה לא אזכיר את שמה, מורה אף פעם לא חשבה לנסות לעודד אותי כילד להצליח. היא תמיד טרחה להסביר לי כמה אני לא יוצלח ומפגר וחוסר העידוד הזה מנע ממני לנסות. ללא תמיכתם של הוריי – כנראה שלא הייתי מצליח לעולם.

בתיכון לא הייתי צריך להתמודד עם הבעיה, בתחילת התיכון המורים היו נכנסים לכיתה ומוציאים אותי החוצה לחצר, עד שהחלטתי למנוע מהם. פשוט לא נכנסתי לכיתה מראש ברחתי, בכיתה ט’ אובחנתי בפעם הראשונה כדיסלקט, התברר שיש לי בעיה להתבטא בכתב – אני לא יודע לכתוב את כל מה שאני חושב. התברר לי שיש גם בעיה עם קליטת שפות ועם מספרים, או בקיצור – קיבלתי גושפנקה למה שידעתי מגיל קטן, שיש בעיה.

האבחון לא גרם למערכת לנסות לעזור לי יותר – להפך, היו מורים שהביטו באבחון וראו בו אות קין. אחת הדוגמאות היו מורה לתנ”ך שבכיתה י’ לאחר שבחן אותי בע”פ החליט שלמרות שישבתי רק איתו בחדר המורים העתקתי. הוא לא יכול היה להכיל את הצלחתי במבחן למרות חוסר נוכחותי בשעורים שלו. המערכת לא יודעת להכיל ילדים עם צרכים מיוחדים.

כשהשתחררתי מהצבא והחלטתי ללמוד לפסיכומטרי גיליתי שגם שם המערכת “מפחדת” מבעלי לקויות לימודיות, ביואל גבע לא הסכימו לקבל אותי.

התחלה חדשה

את המקום שלי מצאתי במרכז הפסיכומטרי זינוק, זינוק נועד לבעלי לקויות למידה, שם קיבלתי ליווי צמוד וכיתה קטנה שעזרו לי בדרך לפסיכומטרי.  לא רק שהם מכינים אותך גם לחיים כבעל הפרעות קשב וריכוז והפרעות לימודיות, המדריך שלך רוקד לפניך (ממש רוקד), כדי שתזכור איך עושים פעולות חשבון, הוא ממציא שירים כדי שתזכור.

זינוק לא רק עזר לי להתקבל ללימודי תקשורת, זינוק נתנו לי להרגיש שהבעיה שלי היא בעייתם של עוד רבים וטובים, ושאפשר להצליח גם בתור לקוי למידה, ועל אפם וחמתם של הפרעות הקשב, אפשר להתמודד עם הכול – רק צריך לדעת איך.

כשהמדריכים שלך, שהם בעצמם לפעמים בעלי הפרעות לימודיות מספרים לך על התואר שהם עושים במקביל להוראת פסיכומטרי – אתה מבין שאתה בידיים טובת.

זה נראה כאילו כתבתי מאמר שיווקי לזינוק, אבל זה לא – זו המציאות העגומה במערכת החינוך של ישראל, כפי שאני חוויתי אותה כבעל הפרעות קשב וריכוז.

אז תודה לחברים מזינוק…

מרכז זינוק מקיים קורס הכנה לבחינה הפסיכומטרית לתלמידים לקויי למידה ובעלי הפרעות קשב וריכוז. מכיוון שאנחנו יודעים שתלמיד שחווה קשיי למידה זקוק לסיוע בלמידת החומר גם מעבר לשיעור, אנחנו מביאים את השיעור למחשבים ולסמארטפונים שלהם. בקיצור ממש, אנחנו מקבלים שאלות מהתלמידים ומייצרים מהם סרטוני תרגול פסיכומטרי.

עשינו כל כך הרבה עבודה שחשבנו שחבל יהיה אם לא נשתף!

אם חפץ ליבכם בבחינות פסיכומטרי משנים קודמות ופתרונות מפורטים ומצחיקים להן  – לחצו כאן.

אם חפץ ליבכם בסרטוני תרגול בחשיבה כמותית לחצו כאן.
אם חפץ ליבכם בסרטוני תרגול בחשיבה מילולית  לחצו כאן.
אם חפץ ליבכם בסרטוני תרגול באנגלית לחצו כאן.

אנו גם מסייעים לתלמידים שלנו לקבל הקלות בפסיכומטרי, לדוגמא מחשבון, הארכת זמן, הפסקות, כיתה מצומצמת, בחינה ממוחשבת וכו’ – אם אתם רוצים לבדוק זכאות או לקבל כמה טיפים לחצו כאן

.אם ברצונכם ללמוד יותר על לקויות למידה או על הפרעת קשב וריכוז לחצו כאן.

רוצים לקבל עוד מידע
על הקורסים של זינוק?

תשאירו פרטים ויועץ שלנו יחזור אליכם במהירות הזינוק!

מעוניינים לשמוע עוד על קורס פסיכומטרי עם התחייבות להצלחה?


השאירו את הפרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן