פסיכומטרי בהתחייבות להצלחה

“רגע אחרי” – שירן מועלם

SHIRAN

 

שירן מועלם

24

תואר ראשון בחינוך מיוחד ורגיל לגיל הרך במכללת לוינסקי

שירן מועלם מסיימת עכשיו שנה ב’, בדרך לתואר ראשון משולב – בחינוך מיוחד ורגיל לגיל הרך (עד גיל 6). תפסנו אותה לשיחה על הלימודים.

 

הדרך לתואר

“האמת שזה התגלגל… למדתי רכיבה טיפולית על סוסים והתחום מעוד עניין אותי – אז החלטתי להעמיק את הידע שלי בתחום”. “הגעתי למכללת לוינסקי כי יש שם את המסלול המשולב שבו אני נמצאת. אני עושה תואר בחינוך ומקבלת שתי תעודות – תעודת הוראה לחינוך רגיל לגיל הרך, ותעודה לחינוך מיוחד לגיל הרך”.

 

תמיד אומרים שאנשים עם הפרעת קשב הולכים למקצועות טיפוליים. מה את חושבת על זה? 

“אני חושבת שאנשים על בעיות קשב וריכוז נמצאים בכל מקום ולא רק במקצועות הטיפוליים, אבל אני כן חושבת שאנשים עם לקויות למידה נמצאים יותר בתחום הטיפולי, כי יש הזדהות גדולה עם תסכולים. אחת הסיבות (מבין רבות) שאני הלכתי לתחום הטיפולי היא ש אני רוצה לשנות את דרך ההוראה והיחס ללקויות למידה והפרעות קשב. כל מה שאני עברתי מבחינת מורים שלא האמינו בי – שלא יחזור על עצמו. כמו שאומרים, כאשר מטפלים במישהו אז מטפלים גם בעצמנו”

 

על הפרעות הקשב והלקויות למידה

“אז ככה… יש לי מגוון של ”קללות” –  דיסלקציה, דיסקלקוליה ודיסגרפיה, ואי אפשר בלי ADD. רוב התואר שלי מבוסס על חקר והגשת עבודות, וזה החלק שהכי קשה לי, כי זה דורש הבנה גבוהה של ידע תיאורטי – והשלכה שלו למעשי. בעבודות יש צורך לכתוב בשפה נכונה ובלי שגיאות כתיב (אני חייבת לתת את העבודות למישהו לעבור עליהן). יש צורך לכתוב בצורה מורחבת (ואני כותבת באופן תמציתי – ”ישר ולעניין” כמו שאומרים). לוקח לי יותר זמן בכתיבת עבודה, הרבה פעמים אני חושבת איך לכתוב דבר באופן מורכב – ובשלב הכתיבה אני לא תמיד מציחה לבטא את עצמי כמו שרציתי”. “במבחנים זה יותר קל בגדול, כי יש לי זיכרון טוב וזה עוזר לי.”

 

“כחלק מהתואר, יש צורך לעבור קורסים באנגלית ולשון – שבשבילי הם מאוד קשים בגלל שקשה לי עם התחומים האלה. הקורסים באנגלית ולשון הם מותאמים – הקורס באנגלית הוא מול מחשב עם תוכנה להקראת טקסט באנגלית. בלשון עושים לנו 3 מבחנים בסמסטר, כלומר –  מחלקים את החומר ל 3 מבחנים ומורידים מהחומר. אבל זה עדיין קשה”.

 

היחס ללקויי בלמידה בלוינסקי

“אני יכול לומר שיש התחשבות גדולה בלקויי למידה. יש מרכז ללקוי למידה בשם מרכב מית”ר, שמנוהל על ידי ד”ר ללקויות למידה. יש גם סדנאות הכנה בתחילת השנה ותוך כדי השנה, כמו סיכום מאמרים ואסטרטגיות למידה. במהלך השנה יש שם מרצים שנותנים “שיעורים פרטיים” ועוזרים לסטודנטים בחומר. אני אישית נעזרתי בשנה הראשונה ואחרי זה כבר לא, מאוד ממליצה ללכת. בשנה הראשונה ניסו להתאים לי חונכים אבל זה לא הסתדר לי עם השעות ואני דחיתי את ההצעה. יש הקלות במבחנים, חודש לפני תקופת המבחנים אני שולחת מייל לאחראית בחינות והיא דואגת לי אישור לחדר שקט עם בוחנת שמקריאה לי את המבחן”.

 

ולסיום – טיפים לתלמידים שבדרך

 

1. קנו יומן! – “ממליצה לקנות יומן ולתכנן את הזמן של הכנת השיעורים מראש. הרבה פעמים לא הכל יוצא לפועל, אבל זה עוזר כשזה רשום ומתוכן”

2. לא ללמוד לבד – “יש הרבה קורסים שמחייבים עבודה בזוגות או בקבוצה לכן ממליצה לפתח קשרים חברתיים. בנוסף פיתוח קשרים חברתיים יעזור להשלים חומר חסר.”

3. לשבת מקדימה – מליצה לשבת מקדימה וכתוב את החומר (גם אם לא מספיקים, לי הכתיבה עוזרת להישאר מרוכזת ולהבין יותר טוב).

4. למצוא אזורים רגועים ללמידה – “אני מציעה ללמוד בספריה – זה עוזר ומונע גירויים בזמן הלמידה.

רוצים לקבל עוד מידע
על הקורסים של זינוק?

תשאירו פרטים ויועץ שלנו יחזור אליכם במהירות הזינוק!

מעוניינים לשמוע עוד על קורס פסיכומטרי עם התחייבות להצלחה?


השאירו את הפרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן