"רגע אחרי'' - יצחק ביתן - זינוק

"רגע אחרי" – יצחק ביתן

 
izhakbitan

 

יצחק ביתן 

 24  

'תואר ראשון בתקשורת, שנה ג 

המכללה האקדמית "כנרת" בעמק הירדן  

 

 

יצחק ביתן הוא תלמיד לשעבר במרכז זינוק, שכיום נמצא בשנה השלישית והאחרונה בדרך לתואר ראשון בתקשורת. הנה כמה מילים על הדרך שהוא עבר

 

הדרך לתואר
"מאז ומתמיד הייתי אדם ורבאלי, גם בכתיבה וגם בדיבור. תמיד עניינה אותי פוליטיקה ובעיקר עיתונאות, ועוד לפני שהתחלתי ללמוד לפסיכומטרי ב"זינוק" ניסיתי את מזלי במסלולים שונים לתקשורת – ולא התקבלתי. כשהתחלתי ללמוד לפסיכומטרי, ידעתי שלשם אני מכוון והגעתי לזה."

"התואר עצמו ארוך, השיעורים ארוכים (בערך שעה וחצי שעתיים לשיעור), המון מבחנים – אבל למדתי להתמודד עם זה. למדתי להשתמש בחוזקות שלי, כדי להתמודד עם החלקים היותר חלשים – כמו אנגלית ומספרים."

 

הדרך במרכז זינוק
"כשאלוהים טורק לך חלון על האצבעות של הידיים הוא פותח לך דלת. כשניסיתי להתקבל ללא הצלחה ללימודי תקשורת הבנתי שרק פסיכומטרי יעזור לי, ומניסיון  לא ממש מוצלח ב"לחמן" הבנתי שמוסד פסיכומטרי "רגיל" זה לא בשבילי – 
30 תלמידים בכיתה שלומדים שעות רצוף זה לא אני, פניתי ל"יואל גבע", שם הודיעו לי שהם מעדיפים לא לקבל בעלי הפרעות קשב וריכוז,  בלי לתת לי סיבה ברורה לכך (ממוצע???) אבל למזלי היועצת נתנה לי את השם של "זינוק". היועצת גם סיפרה לי שב"זינוק" מלמדים בעלי הפרעות קשב וריכוז, מיד התקשרתי קבעתי פגישה עם יותם, ביום שישי נפגשתי איתו ויומיים אחר כך כבר התחלתי את הקורס."

"כל הכלים שיש לי כיום כסטודנט הגיעו מרונן, נועם, יותם ארן, ערן,  תלמידים ועוד רבים וטובים שפגשתי בזינוק, זינוק עזרו לי לראשונה להבין שלקות למידה והפרעת קשב הן דבר מקובל ולגיטימי, שאין סיבה (או דרך) להסתיר אותה. במקום זה, צריך לדעת להתמודד איתה בדרכים מקוריות – מללמוד בקבוצות קטנות ללעוס מסטיק כדי להתרכז, כל אחד ודרכו."

 

על הפרעת הקשב

"אני מאובחן כבעל הפרעות קשב וריכוז, לקות בקליטת שפות (אנגלית), בעיה עם מספרים (לא דיסקלקול), שגיאות כתיב. הלקות תופסת אותי בכל שיעור, לכן בחרתי ללמוד במכללה קטנה. כיתות קטנות מונעות המון הסחות דעת, היחס הכמעט-אישי מהמרצים גם עוזר להיות מוסח פחות."

"כשאני מרגיש שנגמר לי, כשהקוצים מתחילים לדבר אני יוצא לרגע וחוזר. אני משתדל להיתלות בדברים שמעניינים אותי בכל שיעור. עם האנגלית זה קצת יותר קשה, האקדמיה שמה לה מטרה להעביר אותך כמה שיותר קורסים באנגלית ואני בעיקר נאבק כדי לקבל בכל מבחן את כל ההקלות שמגיעות לי. עם מספרים מתמודדים עם תרגול ורטלין, לשגיאות כתיב יש "סחר חליפין" עם החברים מהכיתה -אני עובר על הניסוחים שלהם והם עושים הגהה לעבודות שלי. "

 

למאמר שיצחק כתב על ההתמודדות מול הלימודים בבית הספר – לחצו כאן 

 

היחס של המכללה האקדמית "כנרת" ללקויי למידה

"בכנרת יש גוף שנקרא המרכז לקידום הסטודנט. בימים הראשונים של שנה א' ניגשתי אליהם עם האבחונים, והם דאגו להוציא את רשימת ההקלות שמגיעות לי. אני מסתובב איתן ומציג אותן למרצים שאני פוגש לראשונה. אם למרצים יש בעיה והם לא מכבדים את זכויותיי, אני פונה למרכז לקידום הסטודנט והם דואגים להסביר למרצה חד וחלק שעם ההקלות לא מתעסקים, שזה מגיע לי, ולמרצים אסור לבטל את ההקלות האלו."

 "מעבר לכך, המרכז לקידום הסטודנט מעמיד לרשות סטודנטים שצריכים עזרה חונכים מצטייני דיקן לחניכה במקצועות בהם הם מתקשים."

 

 בגדול,  אתה מרוצים מהתואר שאתה לומד?

"בגדול כן. אני חושב שאחרי התלאות בכל אחת משנות הלימוד שלפני הפסיכומטרי בזינוק הגעתי למקום שרציתי. בזכות המורים בזינוק למדתי להתמודד עם הקשיים, והיום אני לומד מה שאני אוהב, בכיתה קטנה, עומד במשימות שהצבתי לעצמי ומצליח בהן. אין תחושה יותר טובה מזו".

 

ו… כמה טיפים לסטודנטים שבדרך 

1. תעמדו על שלכם – "כל הקלה שקיבלתם בתיכון/פסיכומטרי/חיים, מפצה על בעיה אמיתית שקיימת אצלכם. אל תוותרו ותעמדו על מה שמגיע לכם, וזו הדרך להצלחה" "מי שלא מבין מה היא הפרעת קשב וריכוז בבעיה, הבעיה לא אצלכם, היא אצלו. אל תתבטלו בפניו, תעמידו אותו במקום!"

2. לא לוותר – "למרות שיש לכם הקלות, אל תהיו אדישים ותוותרו על ההשקעה. תלמדו ברצינות ותחרשו".

3. אל תפחדו לבקש עזרה – "תמיד שאתם מרגישים קושי תפנו לגורמים שמומחים לכך, הם קיימים כיום לדעתי בכל מכללה/אוניברסיטה. רק תצליחו – זה הכי חשוב…"

 

 

עוד בנושא "רגע אחרי" - תלמידי מרכז זינוק מספרים

קרא עוד
קרא עוד
קרא עוד

קורס פסיכומטרי בגישה אחרת

דילוג לתוכן