פסיכומטרי בהתחייבות להצלחה

מה ההתאמות באקדמיה לדיסגרפיה?

כדי לבדוק אילו התאמות צריך כל מאובחן, נערך אבחון של יכולות הכתיבה במשך שלוש שעות. זאת מכיוון שבאמצעות בדיקה מדגמית של 3 דקות ספורות לא ניתן לגלות את יכולות הכתיבה והקשיים שיש בה לאורך זמן (כמו עייפות למשל). ההתאמות הנפוצות הן:
– במידה והכתב לא קריא תינתן התאמה של הקלדה על מחשב. עם זאת, היה והמיומנות המוטורית של המאובחן אינה טובה, יתכן שהקלדה על מחשב לא תעזור ואז הוא יקבל הארכת זמן.
– במידה ויש לנבדק מגושמות גופנית גדולה והוא לא מצליח להסתדר בתוך סביבת הבחינה שלו (למשל, נדרש לענות על מבחן על הידית של הכסא, כמו שנהוג בהרבה מוסדות השכלה), הוא יקבל אישור לענות על מבחנים בסביבה נוחה יותר – על כסא ושולחן המותאמים לצרכיו.
התאמה הרווחת בתיכונים לתלמידים המתקשים לכתוב זו התאמה המאפשרת לתלמיד להיבחן בע”פ. התאמה מסוג זה אינה ניתנת במוסדות להשכלה גבוהה.
התאמה נוספת ניתנת לסטודנטים, שימוש במחשב לא מאפשר להם להביע את עצמם בצורה הטובה ביותר ודווקא כתיבה מאפשרת להם לבטא את החשיבה הגבוהה שלהם. במקרה כזה ניתנת לסטודנט התאמה של הארכת זמן כדי לאפשר לו לכתוב את התשובות לשאלות בבחינה. לאחר שהוא גומר לענות את המבחן, ומכיוון שהוא עצמו מצליח לקרוא את הכתב שלו, הוא מקריא את הדברים שכתב לאדם נייטרלי שמשכתב עבור התלמיד את הבחינה.

 

מרכז זינוק מקיים קורס הכנה לבחינה הפסיכומטרית לתלמידים לקויי למידה ובעלי הפרעות קשב וריכוז. מכיוון שאנחנו יודעים שתלמיד שחווה קשיי למידה זקוק לסיוע בלמידת החומר גם מעבר לשיעור, אנחנו מביאים את השיעור למחשבים ולסמארטפונים שלהם. בקיצור ממש, אנחנו מקבלים שאלות מהתלמידים ומייצרים מהם סרטוני תרגול פסיכומטרי.

עשינו כל כך הרבה עבודה שחשבנו שחבל יהיה אם לא נשתף!

אם חפץ ליבכם בבחינות פסיכומטרי משנים קודמות ופתרונות מפורטים ומצחיקים להן  – לחצו כאן.

אם חפץ ליבכם בסרטוני תרגול בחשיבה כמותית לחצו כאן.
אם חפץ ליבכם בסרטוני תרגול בחשיבה מילולית  לחצו כאן.
אם חפץ ליבכם בסרטוני תרגול באנגלית לחצו כאן.

אנו גם מסייעים לתלמידים שלנו לקבל הקלות בפסיכומטרי, לדוגמא מחשבון, הארכת זמן, הפסקות, כיתה מצומצמת, בחינה ממוחשבת וכו’ – אם אתם רוצים לבדוק זכאות או לקבל כמה טיפים לחצו כאן

.אם ברצונכם ללמוד יותר על לקויות למידה או על הפרעת קשב וריכוז לחצו כאן.

רוצים לקבל עוד מידע
על הקורסים של זינוק?

תשאירו פרטים ויועץ שלנו יחזור אליכם במהירות הזינוק!

מעוניינים לשמוע עוד על קורס פסיכומטרי עם התחייבות להצלחה?


השאירו את הפרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן