פסיכומטרי בהתחייבות להצלחה

לימודי פסיכומטרי לחיילי צה”ל משוחררים

חיילים
חיילים

יום השחרור קרב ובא? מתחילים לתכנן את היום שאחרי הגיוס? אנחנו כאן כדי לעזור לכם! לימודי פסיכומטרי הם אחת הפעולות הנפוצות ביותר שחיילים משוחררים עושים בתום תקופת השירות הצבאי. ריכזנו עבורכם מידע בנושא.

בחינת הפסיכומטרי

בחינת הפסיכומטרי הינה בחינה שמבוצעת מספר פעמים בשנה, והיא נותנת למוסדות הלימוד השונים בארץ, כלי ממד נוסף להערכת המועמד ללימודים. המרכז הארצי לבחינות במדינת ישראל, הוא הגוף שאחראי על בחינת הפסיכומטרי – על כתיבת הבחינה, בדיקתה ופרסום התשובות.

ציון בחינת הפסיכומטרי נע בין 200 ל-800 נקודות, כאשר את הציון הגבוה ביותר בכל מועד מקבל המועמד עם מספר הטעויות הנמוך ביותר (לדוגמא: דני שטעה 3 פעמים בכל הבחינה, אך טעה הכי מעט מבין כל הנבחנים – הוא יקבל את הציון המירבי שהוא 800).
מבנה הבחינה מורכב משני חלקים עיקריים, כאשר החלק הראשון מצריך מהנבחן לכתוב ולהביע דעה לגבי נושא מסוים (אורך הקטע הזה הוא 30 דקות).
הקטע השני הוא רצף של 8 פרקים בני 20 דקות כל פרק, כאשר הנבחן אינו יודע באיזה סדר הפרקים מופיעים ומה הנושאים שלהם. הפרקים מורכבים משלושה נושאים: אנגלית, מתמטיקה ועברית (פרק עברית כולל 23 שאלות, פרק מתמטיקה כולל 20 שאלות, פרק אנגלית כולל 22 שאלות).

מטרת הבחינה

הבחינה מאפשרת למוסדות הלימוד השונים לקבל מדד נוסף על המועמד. ככלל, כל אדם שיהיה מעוניין להתקבל וללמוד לימודים גבוהים באוניברסיטה – יידרש לעשות את בחינת הפסיכומטרי.
בהנחה אותם מעוניינים לשפר את ציון הבחינה הראשון – תוכלו לעשות זאת ללא שום הגבלה (לפני מספר שנים היה ניתן לעשות זאת רק לאחר הפסקה של מועד אחד).

הבחינה מאפשרת לבחון את רמת ההבנה של התלמיד, רמת ההבעה בכתב (החלק הראשון של הבחינה מכיל מטלת כתיבה) ורמת ההבנה בנושאים שונים כמו הבעה עברית, מתמטיקה ואנגלית. מדובר בבחינה החשובה ביותר בכדי להתקבל למוסדות הלימודים הגבוהים, ולכן רבים בוחרים ללמוד לבחינה באמצעות קורס ייעודי. את הקורס ניתן לעשות במגוון רחב של חברות שפרושות לאורכה ולרוחבה של הארץ.

לפרטים נוספים על זכויות של חיילי צה”ל היכנסו ל-https://myarmy.co.il/

רוצים לקבל עוד מידע
על הקורסים של זינוק?

תשאירו פרטים ויועץ שלנו יחזור אליכם במהירות הזינוק!

מעוניינים לשמוע עוד על קורס פסיכומטרי עם התחייבות להצלחה?


השאירו את הפרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן