פסיכומטרי בהתחייבות להצלחה

דיסגרפיה – אבחון והוראה מתקנת כבר בגיל הגן

יכולות האבחון של לקויות למידה הולכות ומשתפרות וכיום מתחילים לאבחן הפרעות אצל ילדים כבר בגיל הגן. שיטות האבחון היום מתקדמות והן כוללות מיפוי לקויות לימודיות ויצירת מערך של כלים פדגוגיים וקליניים להתמודדות עם דיסלקציה, דיסגרפיה ומגוון של הפרעות אשר רובן ככולן בעלות רקע של הפרעות קשב וריכוז ADD או ADHD. דיסגרפיה היא השם שניתן ללקות התפקודית המתבטאת בכתיבה. דיסגרפיים ימצאו קושי מהותי וממשי לכתוב מילים ואותיות, וכאן ישנן תתי התפלגויות של דיסגרפיה אשר מתחילות מהרמה הציורית וויזואלית. גם כשמדובר בכתב דפוס ובאות מרובעת הרי שילדים דיסגרפיים יכולים להתקשות בשחזור כתיבת האות.

 

אבחון מוקדם של דיסגרפיה והוראה מתקנת

אבחון דידקטי שנערך בגיל מוקדם עשוי מהר מאוד לאתר בעיה של דיסגרפיה ולהגדיר את מימדיה. לאחר האבחון עומדות לרשות המאובחן או ההורים וילדם, מספר דרכים על מנת להתקדם ביכולת הכתיבה שלו. עיקר הבעיה מטופלת במישור ההוראה המתקנת באמצעות עבודה פרטנית של מומחים לנושא עם התלמידים. הוראה מתקנת יוצרת מערך אישי של שיעורים, מטלות ומשימות אשר מבוססים על משחקים לימודיים והנאה ומותאמים במיוחד לרמת הכתיבה אליה הגיע התלמיד. על ידי עבודה מדוקדקת ומותאמת מצליחים המורים להוראה המתקנת להתמודד עם דיסגרפיה ולספק לילד אסטרטגיות אשר יועילו לו בהתמודדות היומיומית עם מקצועות הלמידה והשפה בבית הספר, אשר כתיבה והבנת הנקרא נמצאים במרכזם (בשונה מחשבון שם הספרות מתבטאות בדיסקלקוליה ואילו התוכן המילולי משתייך ללקות הראשית ודורש נקיטת טקטיקות משולבות).
פעמים רבות אנשי המקצוע מוצאים דרך האבחון קומורבידיות (הפרעות משולבות). אבחונים מקצועיים עשויים להתחיל כבר בגילאים הצעירים ותלויים בהורים ואנשי החינוך שמלווים את הילד : גננת ערנית ומקצועית במיוחד עשוייה להסב את תשומת ליבם של ההורים ליכולות כתיבה שונות אצל ילדם, ואילו מחנך לא ערני עלול להחמיץ ביטויים של דיסגרפיה אפילו בכיתה א’ או ב’: הרבה מאוד תלוי בהכשרה של אנשי המקצוע עימם נפגש הילד וההיכרות שלהם עם נושא קשיי הלמידה. מאחר שפעמים רבות הקומורבידיות תשלב גם בעיות ADHD ייתכן והפרעות ההתנהגות יסיתו את תשומת הלב מבעיות של הפרעות בכתיבה, קריאה וכדומה, שכן המימד ההתנהגותי, שעלול לעיתים במקורו לנבוע מהתסכול שבקשיי הלמידה, מאפיל על המימד הלימודי.

 

 

מרכז זינוק מקיים קורס הכנה לבחינה הפסיכומטרית לתלמידים לקויי למידה ובעלי הפרעות קשב וריכוז. מכיוון שאנחנו יודעים שתלמיד שחווה קשיי למידה זקוק לסיוע בלמידת החומר גם מעבר לשיעור, אנחנו מביאים את השיעור למחשבים ולסמארטפונים שלהם. בקיצור ממש, אנחנו מקבלים שאלות מהתלמידים ומייצרים מהם סרטוני תרגול פסיכומטרי.

עשינו כל כך הרבה עבודה שחשבנו שחבל יהיה אם לא נשתף!

אם חפץ ליבכם בבחינות פסיכומטרי משנים קודמות ופתרונות מפורטים ומצחיקים להן  – לחצו כאן.

אם חפץ ליבכם בסרטוני תרגול בחשיבה כמותית לחצו כאן.
אם חפץ ליבכם בסרטוני תרגול בחשיבה מילולית  לחצו כאן.
אם חפץ ליבכם בסרטוני תרגול באנגלית לחצו כאן.

אנו גם מסייעים לתלמידים שלנו לקבל הקלות בפסיכומטרי, לדוגמא מחשבון, הארכת זמן, הפסקות, כיתה מצומצמת, בחינה ממוחשבת וכו’ – אם אתם רוצים לבדוק זכאות או לקבל כמה טיפים לחצו כאן

.אם ברצונכם ללמוד יותר על לקויות למידה או על הפרעת קשב וריכוז לחצו כאן.

רוצים לקבל עוד מידע
על הקורסים של זינוק?

תשאירו פרטים ויועץ שלנו יחזור אליכם במהירות הזינוק!

מעוניינים לשמוע עוד על קורס פסיכומטרי עם התחייבות להצלחה?


השאירו את הפרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן