3 טכניקות להפחתת לחץ בזמן המבחן - זינוק

3 טכניקות להפחתת לחץ בזמן המבחן

מבחנים בכלל ומבחן פסיכומטרי מותאם בפרט יכולים להיות מעמד מאוד מלחיץ. לעתים מעמד זה כל כך מלחיץ שאנשים רבים, חכמים ככל שיהיו, יכולים לקבל בלאק אאוט מה שנקרא ולעמוד אל מול המבחן קפואים מבלי להצליח להתרכז או לחשוב. במקרה כזה לא משנה כמה שעות, ימים ושבועות התכוננתם, הכול יורד לטמיון ואתם תצטרכו לגשת למבחן שוב. על מנת לסייע לכם להפחית לחץ במבחן אספנו עבורכם 3 טכניקות ופעולות שיסייעו לכם לעבור את זמן המבחן בהצלחה.

טכניקה 1 – עשו סימולציות:

ייתכן והשקעתם שעות על גבי שעות כדי להתכונן למבחן אבל מה לגבי לנסות לדמות את המבחן? אנו מתכוונים כמובן לפתרון מבחנים דומים בחדר ללא הסחות דעת ועם הזמן המוקצב לפתרון המבחן. ככל שתעשו יותר סימולציות כך תגיעו יותר מוכנים לזמן המבחן ותחשבו פחות על איך להתמודד עם המבחן ויותר על פתרון השאלות/תרגילים. במבחן פסיכומטרי תוכלו לעשות סימולציות כאשר תהיו חלק מקורס פסיכומטרי. ילמדו אתכם יותר לעומק לגבי המבחן, יכירו לכם אפליקציות מתאימות, אתרי אינטרנט וכן תוכנות פנימיות של מרכז הלימוד וכך יסייעו לכם להגיע מוכנים יותר אל המבחן.

טכניקה 2 – חשבו הצלחה:

לא פעם זה יכול לעזור אם תחשבו על הסיטואציה שתהיה אחרי ההצלחה במבחן. לא משנה אם אתם עושים מבחן פסיכומטרי כדי להתקבל ללימודים שתמיד רציתם או מבחן בבית הספר שלאחריו תגרפו מחמאות רבות אם תעברו אותו בציון גבוה. ראשית אם תפחיתו ציפיות לגבי הציפיות זה כבר ירגיע אתכם, אולם בין אם אתם שואפים גבוה ובין אם לא – הרי שלחשוב על ההצלחה שלכם אחרי המבחן רק יעזור לכם לעבור אותו בשלום ולקבל עוד מוטיבציה להתרכז במה שחשוב ולא לקפוא במקום.

טכניקה 3 – הימנעו מהסחות דעת:

איך אפשר שלא לדבר על הגורם מספר אחת לפגיעה בריכוז במבחנים? אם תימנעו מהסחות דעת ותתרכזו בלפתור את המבחן, לא רק שכבר תיכנסו לעניינים ותימנעו מקפיאה במקום אלא גם תחסכו לכם זמן יקר. אנשים רבים מבזבזים את אותו זמן באותם הסחי דעת ואז מתחילים להילחץ כי נשאר להם פחות זמן לפתרון המבחן.

עוד בנושא מאמרים כתובים

קרא עוד
קרא עוד
קרא עוד

קורס פסיכומטרי בגישה אחרת

דילוג לתוכן