פסיכומטרי בהתחייבות להצלחה

ראיון עם מנכ”ל ‘זינוק’ יואב סלטון בעקבות הידיעות אודות פשיטת הרגל של ‘High Q’

רעידת אדמה בקרב תחום הפסיכומטרי בישראל. השמועות אודות פשיטת הרגל של בית הספר הותיק לפסיכומטרי אומתו, והידיעות אומרות שמעבר לקשיים של בית הספר, ישנו מחזור תלמידים שלם שנשאר ללא קורס למועד הקרוב, חלק מהם אף כבר שילמו את שכר הלימוד, עדיין לא ברור אם יקבלו את הכסף בחזרה.

 

מנכ”ל ‘זינוק’, יואב סלטון, מדוע אירעה הקריסה של ‘High Q’?

ובכן, זהו שלב מאוד מוקדם ולכן קשה לשים את האצבע מהן הסיבות המיידיות לקריסת החברה. על פי הפרסומים נראה שהחברה הגישה את הבקשה לפירוק לאחר שנקלעה לקשיים כספיים שלא מאפשרים לה לשלם את משכורות העובדים. מצב כזה עלול להתרחש מאחר ולבתי ספר פרטיים יש עלויות הפעלה מאוד גבוהות הנובעות מאופי השירות שהן נותנות (שירות שלרוב נפרס על מספר רב של חודשים ובעל מורכבות גדולה מבחינה לוגיסטית) לצד התחיבויות רבות לספקים כגון השכרת כיתות ברחבי הארץ, השכרת משרדים, ניהול צאי רכב, הדפסת חומרי לימוד ועוד. בנוסף לכל אלו שוק מכוני ההכנה לפסיכומטרי מאופיין בתחרות גבוה שגוררת השקעה גדולה מאוד בשיווק ופרסום וזאת כל מנת למשוך את התלמידים אליהם.
מאפיין נוסף שמעלה את הסיכון הוא העובדה שענף הלימודים נמנה יחד עם ענף התעופה והמלנואות ומאופיין בכך שאין בו מלאי. בדומה לזה שלא ניתן למכור כרטיס על מטוס שכבר המריא ליעדו, לא ניתן להכניס תלמיד לקורס שכבר הסתיים. מכאן שיש רגישות מאוד גדולה למספר התלמידים בכל כתה. לא פעם נדרשת הנהלת בית ספר לפתוח כיתות לא רווחיות על מנת לעמוד בהתחייבות שלהם מול התלמידים.

 

הרבה תלמידים והורים נפגעו גם כלכלית וגם נמצאים בחוסר ודאות כיום. האם לדעתך היתה דרך לצפות את מהלך הדברים?

קשה מאוד עד בלתי אפשרי לחזות מקרים כאלה, שכן כל עוד חברה ממשיכה בפעילות השיווקית שלה, לצרכן יהיה מאוד קשה לחזות את הקריסה המתקרבת.
תלמידים רשומים שתרם הסדירו תשלום “ניצלו” שכן לא תהיה לבית הספר סיבה לחייבם, ואילו תלמידים שכבר הסדירו תשלום, לצערם יאלצו להמתין למינוי בעל תפקיד על מנת לבדוק מתן סעדים מתאימים.

 

על מה יש צורך להקפיד ולבדוק לפני שסוגרים עם חברת פסיכומטרי?

לפני שסוגרים סופית, שווה לשאול כמה שאלות: כמה שנים המכון קיים? כמה כיתות הוא פותח בכל מחזור? בהחלט שווה לעשות בדיקה ברשתות החברתיות כדי להבין מה מידת שביעות הרצון מהמכון. כמו כן יש לוודא שהמכון מאושר ומפוקח עי משרד החינוך, מאושר לתשלום על חשבון הפיקדון, ולוודא שהמכון כפוף לחוק הפסיכומטרי ונוהג על פיו (זכאים להחזר מלא במקרה של ביטול הקורס עד 30 יום לפני פתיחת הקורס).
וכמובן – לעבור היטב על חוזה ההתקשרות.

 

מרכז ‘זינוק’ מתגייס לעזור לתלמידים הרשומים שנשארו ללא קורס

מרכז זינוק הוקם בשנת 2008 על ידי שלושה חברים – שניים שכבר היו מורים ותיקים לפסיכומטרי ואחד שבא מעולם הפסיכותרפיה. החלום היה ליצור שינוי באופן שבו נתפשים תלמידים שעברו אבחון ללקויות למידה והפרעות קשב וריכוז בתודעה הישראלית, מתוך הבנה ש”לקות למידה” אינה לקות, ו”הפרעת קשב וריכוז” אינה הפרעה – אלו הן תכונות.
לאור הפרסומים על קריסת הייקיו, מנכ”ל מרכז זינוק הורה על הקצאת בנק מלגות ייעודי לטובת אלו שנפגעו.
תלמידי הייקיו יהיו זכאים לזיכוי מלא עבור קורס במחיר שנפגעו (על בסיס מקום פנוי)
לשליחת בקשה למלגה ולפרטים נוספים שלחו מייל ל: [email protected]

רוצים לקבל עוד מידע
על הקורסים של זינוק?

תשאירו פרטים ויועץ שלנו יחזור אליכם במהירות הזינוק!

מעוניינים לשמוע עוד על קורס פסיכומטרי עם התחייבות להצלחה?


השאירו את הפרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן