פסיכומטרי בהתחייבות להצלחה

מורים ושיטת לימוד מותאמים

מרבית מכוני הפסיכומטרי משתמשים באנשי מכירות (בטלפון ולפעמים פנים אל פנים) אשר מקבלים בונוס כספי על כל הרשמה של תלמיד לקורס הפסיכומטרי. מפאת הרצון בבונוס, ולרוב גם נוכח הכשרה לקויה, ממליצים אנשי המכירות לתלמידים שעברו בעבר אבחון לקויות למידה או אבחון קשב וריכוז על קורסים שאינם מותאמים להם – ובכך פוגעים בציוני הפסיכומטרי של התלמידים בעשרות ולפעמים מאות נקודות!

 

חשוב להבין – קורס פסיכומטרי, טוב ככל שיהיה, שאינו מותאם מהבסיס לתלמידים שאובחנו בעבר באבחון לקויות למידה או אבחון קשב וריכוז, פוגע בתלמידים שעברו אבחון מכיוון והחומרים הפסיכומטריים שבו אינם מותאמים להם, שיטות הלימוד הפסיכומטריות אינן מותאמות להם מהבסיס, המורים לפסיכומטרי לא עברו הכשרה ללמד אותם, וחשוב מכל – אם התלמידים מקבלים הקלות בפסיכומטרי – אין בקורס אפשרות לעשות להם שיעורי בית וסימולציות המותאמות להקלות שקיבלו!

 

קורס הפסיכומטרי ״פסיכומטרי עם הקלות״ הינו קורס הפסיכומטרי היחידי בארץ בו חומרי הלימוד ושיטת הלימוד נבנו מהבסיס עבור תלמידים שעברו אבחון לקויות למידה או אבחון הפרעות קשב וריכוז! קורס הפסיכומטרי ״פסיכומטרי עם הקלות״ הינו גם הקורס היחידי בו צוות המורים כולו הוא של אנשי מקצוע שעברו הכשרה בתחום לקויות הלמידה והפרעות הקשב והריכוז!

 

במה באים שיטת הלימוד וחומרי הלימוד המותאמים לידי ביטוי?

על מנת להבין זאת יש להבין את 3 העקרונות עליהם בנויה שיטת הלימוד לפסיכומטרי ב״מרכז זינוק״:

 

1       עבודה מהבסיס

2       חשיבה נסתרת

3       קיבוע ההצלחה

 

עבודה מהבסיס

 

הקושי: אחד הקשיים אשר מופיעים אצל מרבית תלמידי הפסיכומטרי אשר עברו אבחון לקויות למידה או אבחון הפרעות קשב וריכוז –  הוא קושי בבסיס.

 

התחושה היא כאילו מנסים לבנות בניין, אך היסודות אינם נמצאים איתנים בקרקע. כך נוצר מצב בו יכולים להופיע קשיים מורכבים שהמקור להם הוא קושי פשוט ברמת הבסיס, וגם יכולה להופיע תחושת לחץ או חרדה שהבניין יתמוטט בכל רגע שכן היסודות הם רעועים.

 

בקורסי פסיכומטרי אחרים: קורסי פסיכומטרי אחרים אינם נותנים דגש על עבודת בסיס שכן תלמידים שלא אובחנו באבחון לקויות למידה או באבחון להפרעות קשב וריכוז פחות מתקשים בבסיס. בדרך כלל נעשית רק עבודת “הסרת חלודה” קצרה מאוד היוצאת מנקודת הנחה שהתלמיד כבר מכיר את הבסיס ורק צריך לרענן את זכרונו. עבודה כזאת אינה מסייעת לתלמידים מאובחנים.

 

ב״מרכז זינוק״: אנחנו יוצאים מנקודת ההנחה ההפוכה בקורסי פסיכומטרי אחרים, אנחנו מניחים שהתלמידים שלנו זקוקים ללימוד יסודי של הבסיס ושיש לוודא את ההבנה והדיוק שלהם בכל נושא ונושא.

 

במהלך הקורס מועברות סדנאות בסיס באגלברה, גיאומטריה, מילולית ואנגלית.

 

  • סדנת בסיס פסיכומטרי באלגברה

    סדנא הנקראת “לא בא בחשבון” ובה לומדים את בסיס האלגברה החשוב לבחינה הפסיכומטרית.
    בסדנא מושם דגש בתחומים: חיבור, חיסור, לוח הכפל, חילוק, שברים, מספרים עשרוניים, חזקות, שורשים ובעיות מילוליות.
    במרבית הקורסים האחרים לא נלמד בסיס האלגברה כלל, מעטם מקדישים לכך 2 מפגשים. לעומתםב”מרכז זינוק” מוקדשים לסדנא 8 מפגשים

  • סדנת בסיס פסיכומטרי בגיאומטריה

    סדנא הפרוסה לאורך הקורס כולו כך שכל נושא בגיאומטריה מפורק ליסודות הבסיסיים ביותר שלו ונבנה שלב אחרי שלב מתוך הבנה שכך ניתן לסייע להצלחה..
    בקורסים אחרים מוקדשים ללימוד הגיאומטריה 2-4 מפגשים.
    לעומתםב”מרכז זינוק” מוקדשים כ14 מפגשים .

  • סדנת בסיס פסיכומטרי במילולית

    הסדנא נקראת “חיים ומוות ביד הלשון”, בסדנא מתמקדים בתחומים: זכרון אוצר מילים, ניקוד, משקלים בשפה העברית, הבנת הנקרא, הכרת מילות מפתח בעת פענוח משפט, ופענוח נכון של טקסט.
    בקורסים אחרים אין סדנא דומה.
    לעומתם ב”מרכז זינוק” מוקדשים לסדנא כ2 מפגשים.

  • סדנת בסיס פסיכומטרי באנגלית

    הסדנא נקראת “לא בא באנגלית” והיא מחולקת לרמת בסיס ורמת מתקדמים. בסדנה עבודה אינטנסיבית על בסיס השפה האנגלית בתחומים: הגייה נכונה, עבודה עם אוצר מילים, מבנה משפט, מבנה פסקה, עבודה נכונה עם טקסט פסיכומטרי.
    בקורסים אחרים מוקדשים ללימוד האנגלית 1-3 מפגשים.
    לעומתם ב”מרכז זינוק” מוקדשים כ10 מפגשים לנושא.

 

סרטונים המדגימים עבודה מהבסיס:

עבודה מהבסיס באנגלית:

עבודה מהבסיס באחוזים:

 

 

חשיבה נסתרת

חשיבה נסתרת היא לב שיטת הלימוד לפסיכומטרי ב״מרכז זינוק״ ובעזרתה התלמידים שלנו מגיעים להצלחה מבחינת הציון הפסיכומטרי. השיטה מתבססת על 3 עקרונות:

עקיפה ופיצוי

חשיבה נסתרת מתבססת על טכניקה של עקיפה ופיצוי. למוח היכולת לפצות על הפחתה בפעילות החשמלית לאיזור אחד על ידי חיזוק של איזור אחר (כך לדוגמא אצל אדם עיוור חוש השמיעה וחוש הריח הם חדים יותר). מתוך עיקרון זה נמצא גם אצל מי שמתקשה בנושא מסוים, תהיינה חוזקות שבהן ניתן להשתמש על מנת לעקוף את הקשיים המתעוררים במהלך הלמידה. השיטה המותאמת מאפשרת לכל תלמיד למצוא את דרך החשיבה המתאימה לו. באופן זה ניתן לראות הצלחות רבות של תלמידים בתחומים בהם התקשו מאוד בעבר.

הומור

הומור הוא כלי לימודי אפקטיבי באופן יוצא דופן, בעזרת הומור ניתן לשחרר דפוסי חשיבה ישנים ולאפשר לחדשים להחליף אותם. הומור מאפשר המסה של מגננות ואמונות מכוננות הקשורות ללמידה ומאפשר לנושאים שלמים שהטמעתם היא בגדר בלתי אפשרית ללמידה להפוך לאתגר יומיומי אותו ניתן לפצח ולפתור.

ההומור שזור בכל שיטות הלימוד הפסיכומטריות, מערכי השיעור הפסיכומטריים, המצגות וחומרי הלימוד של ״מרכז זינוק״.

דיאלוג מונחה

הקשבה לתלמיד היא עקרון המנחה את כלל צוות ההוראה והייעוץ לפסיכומטרי ב״מרכז זינוק״ ובא לידי ביטוי באופן ישיר בשיטת הלימוד ובאופן ההוראה. לרבים מהתלמידים יש זיכרון שלילי ממערכת החינוך הפורמאלית בה לא ניתן מענה לצרכיהם מכיוון וניסו לקבע אותם לדפוס חשיבה אחד ואחיד. חשוב להבין כי תלמידים רבים זקוקים ללימוד שונה המעודד את היצירתיות וההגיון. במרכז זינוק כל נושא נלמד במספר דרכים שונות ואם תלמיד לא מצליח להפנים דרך אחת, אז המורה ילמד אותו בדרך שניה, שלישית או רביעית עד שהתלמיד יגיע להצלחה. גם דרך ההוראה עצמה מתבססת על הובלת התלמיד להבנת ההגיון מאחורי התשובה בעזרת סדרת שאלות ולא בעזרת “האכלה בכפית”. באופן זה התלמידים מפנימים את ההגיון שמאחורי הפתרון בדרך שמתאימה לאופן החשיבה שלהם.
בזכות העבודה על חשיבה נסתרת תלמידים מתארים את חווית הלמידה במרכז זינוק כפלאית שבעזרתה הצליחו ללמוד בהנאה נושאים אותם לא הצליחו ללמוד מעולם.

 

סרטונים המדגימים חשיבה נסתרת:

חשיבה נסתרת בשאלות אנלוגיות:

 

חשיבה נסתרת בשאלות דמיון צורות:

 

 

קיבוע ההצלחה

כדי להגיע להצלחה בפסיכומטרי, לא מספיק רק להבין בכיתה, אלא צריכים להיות מסוגלים ליישם את השיטות, הכלים והאסטרטגיות המותאמים גם בבית.

קיבוע ההצלחה מאפשר לתלמידים שלנו ליישם את שיטת ההוראה הפסיכומטריות בכל עת, ומתבסס על עבודת זיכרון, תרגול שיעורי בית, ועבודת מיקוד במישור הרגשי.

עבודה פסיכומטרי מותאמת עם הזיכרון

  • עבודה אסוציאטיבית-
    לתלמידי פסיכומטרי רבים ישנו קושי בהעברת מידע מהזיכרון לטווח הקצר לאיחסון בזיכרון לטווח ארוך. עם זאת, מה שמפצה על הקושי הוא היכולת להשתמש בחשיבה אסוציאטיבית.
    לכל שיטה, אסטרטגיה או כלי שנלמד בכיתה, מתווספים אסוציאציה ויזואלית (תמונה), אסוציאציה אודיוטורית (משפט או פתגם) או אסוציאציה תנועתית (ריקוד או תנועה) שמקלים על הזיכרון.
  • מפגשי תרגול פסיכומטרי שבועיים-
    במהלך הקורס מתקיימים מפגשי תרגול פעם בשבוע בקבוצות קטנות של 9 תלמידים בהם נערכת חזרה על מה שנלמד בשיעורים באותו השבוע וכן חזרה על חומר שנלמד בטווח הרחוק יותר. השילוב בין העבודה עם אסוציאציות למפגשי התרגול השבועיים הופכת לכלי רב עוצמה המאפשר שליפה מהירה מהזכרון.

 

תרגול שיעורי בית פסיכומטריים מותאם

מכיוון שבבחינה הפסיכומטרית נבחנות מיומנויות למידה, לאחר שמוצאים את האסטרטגיה המתאימה יש לתרגל אותה היטב כדי להטמיעה ולייעל את דרך העבודה.

עם זאת, במרכז זינוק אנחנו מבינים שלתלמידי פסיכומטרי רבים ישנו קושי בהשלמת שיעורי הבית ואנחנו מסייעים לתלמידים במספר דרכים:

  • תרגול מדורג – מתחילים מכמות קטנה של שיעורי בית ולאט לאט מעלים את הקצב.
  • חומרי לימוד מותאמים – הספרים כתובים בהומור כך שיעודדו תרגול והתשובות בספרים ובחוברות הן מפורטות במיוחד כדי שניתן יהיה להבין אותן בקלות.
  • מפגשי תרגול – מפגשי תרגול פעם בשבוע בקבוצות של 9 תלמידים בהם פרט לחזרה על החומר מתרגלים שיעורי בית ביחד וכך מורה יכול לוודא שהתלמידים פותרים את השיעורים ביעילות.
  • מורים זמינים – המורים זמינים בטלפון לכל שאלה וגם יושבים עם תלמידים לפני ואחרי כל מפגש.
  • עזרה אונליין – בפייסבוק, ודרך אתר התרגולמורי מרכז זינוק מחוברים און ליין ומעלים תשובות בכתב ובוידיאו לתלמידים – ״מרכז זינוק״ מדורג במקום הראשון במענה לתלמידים מכל מכוני הפסיכומטרי בישראל – כך למשל כמות סרטוני היוטיוב שהעלה ״מרכז זינוק״ עם תשובות לתלמידים גדול פי-3 מכמות סרטוני היוטיוב של כל מכוני ההכנה האחרים לפסיכומטרי ביחד!

 

מיקוד במישור רגשי

אצל תלמידים מבוגרים רבים הקושי הרגשי יכול לגמד את הקושי הלימודי. הפתרון לכך הוא לימוד אסרטגיות מיקוד רגשי לפסיכומטרי בה מושם דגש משמעותי לעבודה מותאמת עם:

  • לחץ
  • חרדת בחינות
  • תופעת בלאק אאוט

בנוסף, במהלך קורס ההכנה של מרכז זינוק מתקיימות 12 סימולציות שהן חלק בלתי נפרד מהקורס. מסימולציה לסימולציה רמת החרדה פוחתת והיכולת להגיע להצלחה עולה.

 

רוצה לבדוק אם קורס הפסיכומטרי ״פסיכומטרי עם הקלות״ של ״מרכז זינוק יכול להביא אותך ללמוד את מה שאתה חולם עליו? צור קשר עכשיו!

אם ברצונכם להמשיך לגלות מה מיוחד במרכז זינוק, אז לחצו על הקישורים הבאים:

כיתות קטנות

יותר מפגשים

פיתוח פתרונות יצירתיים תומכי למידה מותאמת 

עזרה בקבלת הקלות

עזרה בקבלת קצבת ביטוח לאומי

תלמידים ממליצים

 

רוצים לקבל עוד מידע
על הקורסים של זינוק?

תשאירו פרטים ויועץ שלנו יחזור אליכם במהירות הזינוק!

מעוניינים לשמוע עוד על קורס פסיכומטרי עם התחייבות להצלחה?


השאירו את הפרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן