פסיכומטרי בהתחייבות להצלחה

מה ההבדל בין אוניברסיטה למכללה והאם זה רלוונטי לעתידי?

8263

 

רבים מתלבטים לגבי לימודים באוניברסיטה לעומת מכללה. להלן כמה מהיתרונות והחסרונות של זה לעומת זה:

1. כסף: ברוב המקרים לימודים במכללה יהיו יקרים יותר מלימודים באוניברסיטה. בהרבה. עם זאת, ישנן כיום מכללות המציעות תוכניות לימודים עם שכר לימוד אוניברסיטאי (זול יחסית!), כמו גם מלגות שונות ומשונות שיכולות לסייע במימון. למרות הכול, טרם ההחלטה ללמוד במכללה יש לברר עלויות ולקחת אותן בחשבון. את המחירים השונים ניתן לברר טלפונית במזכירות של המוסד הרלוונטי, מידע לגבי המלגות ניתן כרגיל לברר בטלפון או באתר האינטרנט של המוסד תחת “מלגות”.

2. יוקרה: בהדרגה ההעדפה של מקומות העבודה לתארים אוניברסיטאיים יורדת, אך עדיין ישנם מעסיקים שיעדיפו לקבל בוגרי אוניברסיטה על פני בוגרי מכללה. לא ניתן לחזות מראש האם קבלת תואר ממכללה יעכב אותך בעתיד, אבל ברוב המקרים זה לא קורה. כדי לא להישאר “באוויר” אפשר לשוחח בפורומים של לימודים גבוהים למיניהם עם בוגרי תארים במכללות ובאוניברסיטאות ולברר איתם לגבי קבלה לעבודה לאחר הלימודים.

3. יחס והתאמה אישיים: באוניברסיטה… את\ה אחד מיני רבים. במכללה… קצת פחות. כמות הסטודנטים במכללות קטנה יותר לרוב, כך שניתן לקבל יחס אישי יותר שרלוונטי באופן מיוחד ללקויי למידה, אך לא רק. מדובר גם בהתאמת מערכת השעות לסדר היום של הסטודנט אך גם בהתחשבות ובסיוע מהמרצים ומהמתרגלים. לפני שנרשמים למוסד מסוים חשוב מאוד לברר האם ניתן ליווי צמוד ללקויי למידה: ישנם כיום מוסדות שמתגאים במסלולים המיוחדים שנבנים ללקויי למידה, בהדרכות ובסיוע שניתן להם וכיו”ב. באתר שלנו תוכל\י למצוא מנוע קיטלוג מוסדות לימוד. מנוע זה יכול לסייע בבחירת אוניברסיטה או מכללה משום שהוא מדרג את כל המוסדות לפי התנאים הניתנים ללקויי למידה. המוסדות לא מעניקים העדפה מתקנת ללקויי למידה בתנאי הקבלה, אך ישנם מוסדות שנותנים התאמות (חונכות אישית, יחס אישי, הדרכה וייעוץ) ויש כאלו שלא.

4. מיקום: מספר המכללות עולה בהרבה על מספר האוניברסיטאות, כך שקל יותר למצוא מוסד לימודים באזור מגורייך. זהו לא שיקול משמעותי לרוב, אך שווה לציינו.

רוצים לדבר איתנו? צרו קשר!

רוצים לקבל עוד מידע
על הקורסים של זינוק?

תשאירו פרטים ויועץ שלנו יחזור אליכם במהירות הזינוק!

מעוניינים לשמוע עוד על קורס פסיכומטרי עם התחייבות להצלחה?


השאירו את הפרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן