פסיכומטרי בהתחייבות להצלחה

מבחן פסיכומטרי- פרטים שחשוב לדעת

מבחן פסיכומטרי- פרטים שחשוב לדעת
מבחן פסיכומטרי- פרטים שחשוב לדעת

ממש לאחרונה סיימתם את כל מסגרות הלימודים שחובה היה עליכם ללמוד בהן. בית הספר, חטיבת הביניים והתיכון מאחוריכם, ואתם נמצאים כעת לקראת סיומה של תקופה נוספת משמעותית ביותר – תקופת הצבא. הדיבורים על “מה הדבר הבא” מתחילים להציף אתכם מכל מקום, ולאט לאט נהיה לכם ברור יותר ויותר שהשלב הבא שלכם הוא ביצוע מבחן פסיכומטרי. מבחן פסיכומטרי הוא מבחן שחובה לבצע לקראת המון מסלולי לימוד גבוהים באוניברסיטאות ובמכללות, ובמאמר הקרוב נסביר לכם את כל מה שצריך לדעת עליו.

מבחן פסיכומטרי – למי ולמה?

מקצועות לימוד מסויימים אינם דורשים מעבר של מבחן פסיכומטרי, בציון מסוים או בכלל, אולם מקצועות לימוד רבים בהחלט כן. לימודים כמו עריכת דין, ראיית חשבון, רפואה ועוד מצריכים בדרך כלל מעבר בציון גבוה של מבחן פסיכומטרי, ולכן יש להתכונן אליו כראוי.

מבחן פסיכומטרי עוזר להעריך את היכולות האישיות שלכם בתחומים נרחבים כמו ידיעת השפה האנגלית והעברית, הבנה וידע בתחומי החשבון והמספר בכלל וכן בכל מה שקשור לחשיבה מרחבית. מעבר שלו מעיד על יכולות אישיות שיקנו לכם את האפשרות ללמוד במגוון מקצועות.

כמה צריך לקבל במבחן פסיכומטרי?

הדרישות למעבר מבחן פסיכומטרי משתנות בין מסלול למסלול וכן בין מוסד אקדמאי אחד למוסדות אקדמאים אחרים. עבור חלק מהמקצועות יידרש ציון של 560, ועבור מקצועות אחרים יידרש ציון של 750. הציון המירבי שניתן לקבל במבחן פסיכומטרי הוא 800, אותו מקבלים במדינת ישראל בממוצע פחות מ-10 אנשים בשנה.

איך מתכוננים?

למבחן פסיכומטרי ניגשים בדרך כלל אחרי לקיחת חלק בקורס פסיכומטרי. הקורס מכין את הסטודנטים לעתיד במגוון התחומים השונים של המבחן, ומאפשר להם להתנסות במעבר מבחני פסיכומטרי משנים קודמות, סימולציות ועמידה בזמנים.

חלק מהאנשים בוחרים לגשת למבחן פסיכומטרי ללא הקורס, אולם דבר זה יצריך מהם למידה עצמאית ומשמעת עצמית גבוהה ביותר על מנת לצלוח את המבחן. בכל מקרה, למידה למבחן פסיכומטרי כדאי לערוך באמצעות עמידה בזמנים שמוקצים לכל שאלה ושאלה, הכנת כרטיסיות וכן למידה משותפת. כל אלו יכולים לסייע למעבר מבחן פסיכומטרי בהצלחה וקבלה למסלולי הלימוד שמעניינים אתכם. בהצלחה!

 

רוצים לקבל עוד מידע
על הקורסים של זינוק?

תשאירו פרטים ויועץ שלנו יחזור אליכם במהירות הזינוק!

מעוניינים לשמוע עוד על קורס פסיכומטרי עם התחייבות להצלחה?


השאירו את הפרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן