פסיכומטרי בהתחייבות להצלחה

מבחן פסיכומטרי – מבחן המיון לאוניברסיטה

מבחן פסיכומטרי - מבחן המיון לאוניברסיטה
מבחן פסיכומטרי - מבחן המיון לאוניברסיטה

המבחן הפסיכומטרי הפך לבחינה שקובעת גורל הלומדים באקדמיה, כמו לאלו הרוצים ללמוד מקצועות שצריכים ניקוד גבוה בפסיכומטרי, כמו לדוגמא רפואה או עריכת דין, מייחסים לבחינה כבוד רב. קיימים קורסים רבים שמלמדים את האנשים כיצד להתכונן לבחינה ולעבור אותה בציון גבוה. הבחינה הפסיכומטרית היא בחינה שנועדה לניבוי של הצלחת הלומדים להתקבל לחוגים שונים באקדמיה, בנוסף לציונים אחרים כמו בחינת הבגרות ומבחנים אחרים. אז הכל על הבחינה הפסיכומטרית.

השלב הראשון בהרשמה ללימודים אקדמיים היא בחירת תחום לימודים בחירה זו היא קשה מאוד. ניתן לבחור את תחום הלימודים, על פי תחומי העניין של המועמד והנטיות הטבעיות שלו. ניתן לומר כי לעיתים המועמד יגלה שהמקצוע שיבחר ללמוד אינו מתאים לו, והוא יבחר מקצוע חדש.

למה צריך מבחן מיון לאוניברסיטאות?

רבים היו רוצים ללמוד במוסדות להשכלה גבוהה היו רוצים להתקבל בקלות לכל מוסד לימוד רצוי, ולכל תחום לימוד, ללא צורך כלל בבחינה הפסיכומטרי, אך מכיוון שמקומות הלימודי מוגבלים, כמו לדוגמא, תחומי לימוד כמו רפואה קשה ביותר להתקבל. לכן בגלל שאין באפשרות המוסדות להשכלה גבוהה לקבל את כל התלמידים הם מעדיפים לקבל את המועמדים בעלי סיכויי הצלחה הגבוהים, לשם כך צריך את המבחן הפסיכומטרי.

מה מבנה המבחן הפסיכומטרי?

המבחן הפסיכומטרי בוחן את הידע בשלושה תחומים חשיבה מילולית, חשיבה כמותית ואנגלית. שלושה תחומים אלו יכולות אלו נבחרו לשם בדיקת יכולות אלו בלימודים האקדמיים, והם ניתנים לבחינה בזמן קצר.

פרקי הבחינה

במבחן הפסיכומטרי יש 9 פרקים כל פרק שייך לאחד משלושת התחומים, שעליהם נבחנים בבחינה. חשיבה מילולית, חשיבה כמותית, אנגלית. הפרק הראשון בבחינה מכיל מטלת כתיבה שהזמן שיש לבצעה הוא 35 דקות, וכל הפרקים האחרים מורכבים משאלות ברירה, שצריך לבחור תשובה נכונה מתוך 4 תשובה, והזמן לביצועם הוא 20 דקות. השאלות לבחינה עוברות בקרת איכות בפרקים המשמשים לקביעת הציון הסופי.  

כמו כן ניתן לומר כי בנוסף לכך השאלות עוברת בקרת איכות למדידת הערכה של התשובות לקבלת ללימודים אקדמיים.

לקבלת מידע נוסף על קורס פסיכומטרי של זינוק, ניתן ליצור קשר עוד היום.

 

 

רוצים לקבל עוד מידע
על הקורסים של זינוק?

תשאירו פרטים ויועץ שלנו יחזור אליכם במהירות הזינוק!

מעוניינים לשמוע עוד על קורס פסיכומטרי עם התחייבות להצלחה?


השאירו את הפרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן