פסיכומטרי בהתחייבות להצלחה

השפה העיצובית של מרכז זינוק

השפה העיצובית של מרכז זינוק

מרכז זינוק הוא קודם כל רעיון, מאחורי הרעיון עומדים אנשים. אחד המוכשרים שבהם הוא המעצב המוכשר אסף יוגב שנמצא עם מרכז זינוק כמעט מתחילת הדרך.

לאסף ניתנה יד חופשית בבניית השפה העיצובית של מרכז זינוק בהתאם לערכים שחשובים לנו.
ראינו חשיבות בכך שהשפה העיצובית:

  • תהיה מותאמת לצרכים של דיסלקטים ובעלי הפרעות קשב (הרבה עניין, פואנטה בכל דבר)
    שתהיה צעירה, שמחה ואופטימית
    שתשדר משהו שהוא שונה ממה שמערכת החינוך הפורמאלית מציעה, וממה שבתי ספר “רגילים” מציעים.
  • ומצד שני, שעדיין תתכתב עם השפה שתלמידים מכירים מעולם הלימודים (במיוחד מכיוון ולאחר הפסיכומטרי רובם המכריע יחזרו לעולם מערכת החינוך הפורמאלית וחשוב לנו שיחזרו מחוזקים ולא ירגישו “תיירים” בעולם זה).
    ושתהיה מוקפדת

הבחירה באסף נבעה מהקו הייחודי שניתן לראות שתי וערב בכל עבודותיו, קו מסוגנן, נעים ולא מתיימר, צעיר ועם זאת מוקפד. אסף בעצמו הוא בעל לקות שפתית, מה שהקל על הבחירה בו…

דוגמאות לשפה העיצובית:
1. הלוגו
2. הכריכות
3. בכיתה
4. במשרד

  • הלוגו –
    הכל מתחיל מהלוגו הגאוני שהוא יוצא דופן בעולם הפסיכומטרי הנשלט על ידי צבע אחד או שניים ועל ידי ריבועיות כמעט שבלונית… הלוגו של זינוק מחזק את ערך הקבוצה והקהילה בה כל אחד הוא צבע וצורה שונה, שביחד יוצרים שלם הגדול מסך חלקיו
    בתמונה זאת הלוגו בגרסה תלת מימדית התלויה בסניף הראשי של מרכז זינוק בסמינר הקיבוצים בתל אביב

2

עוד תמונה של הלוגו התלת מימדי

3

  • הכריכות –
    מקום של כבוד ניתן לכריכות של מרכז זינוק, אשר עברו אבולוציה ארוכה. בכריכות הללו מופיעים תלמידים אמיתיים של מרכז זינוק בסיטואציות המדמות תמונות אמיתיות של למידה משותפת כפי שהועלו על ידי התלמידים עצמם ב פייסבוק של מרכז זינוק . את התמונות צילם הצלם המוכשר רז אברהם . התמונות מחזקות את ערך הקהילה שהוא חשוב בכל קנה מידה למרכז זינוק – גם במהלך הקורס, שבו מעודדים את התלמידים ללמידה בקבוצה (אחת הדרכים הטובות ביותר לבעלי הפרעות קשב וריכוז ללמוד היא ללמד מישהו אחר – הלימוד מסדר להם את הדברים בראש כך שאחר כך קל להם יותר לשלוף את המידע מהזיכרון), וגם כמתווה שיווקי – מרבית התלמידים של מרכז זינוק מגיעים דרך “חבר מביא חבר” ועל כך מתבסס המודל העסקי של מרכז זינוק.

4

השדרות של הספרים:

5

6

7

וכריכה לדוגמא, בא נראות 3 תלמידות מקסימות כשהן לומדות אוצר מילים במטבח של אחת הבנות ותולות על חפצי המטבח פתקים עם השמות “הפסיכומטריים” שלהם

8

  • בכיתה –
    השפה של מרכז זינוק באה לידי ביטוי גם בכיתה עצמה במצגות, בעימוד של הספרים והחוברות ובחולצות זינוק מדליקות של המדריכים:

9

 

  • במשרד –
    גם בענייני המשרד מצאנו חשיבות רבה בשמירה על קו עיצובי זהה.
    כרטיסי הביקור הם דוגמא נהדרת לכך. הכרטיסים הם בעלי צבעוניות שונה מקבוצה לקבוצה (מדריכים בורוד, הנהלה בצהוב, יועצים בכחול) כשגם הכרטיסים כולם יוצרים יחד מכלול יפיפיה בעל משמעות בשלומותו:

10

דוגמאות נוספות:

11

12

המעצב הראשון –
כשמדברים על השפה של מרכז זינוק חשוב לציין גם איש יקר ומעצב בחסד נוסף – עידו רז שאחראי לעיצוב הלוגו הראשוני של מרכז זינוק (כשעוד נקרא זינוק, שם שעידו הוא שהגה).

לינקים –
לאתר הסטודיו 9Design של אסף
לאתר של הצלם רז אברהם

רוצים לקבל עוד מידע
על הקורסים של זינוק?

תשאירו פרטים ויועץ שלנו יחזור אליכם במהירות הזינוק!

מעוניינים לשמוע עוד על קורס פסיכומטרי עם התחייבות להצלחה?


השאירו את הפרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן