פסיכומטרי בהתחייבות להצלחה

הפרעת קשב וריכוז

החברה המודרנית וכן השינויים הטכנולוגיים הקלו על חיינו אך באותה מידה גם הקשו עליהם. מי מאיתנו שמעוניין להתקדם צריך להשקיע שעות על גבי שעות בעבודה על חשבון המשפחה והחברים וכן לשמור על ריכוז גם לאחר שתיים עשרה שעות עבודה. לכן אין זה פלא שיותר ויותר אנשים מאובחנים כסובלים מ-ADHD או בעברית הפרעת קשב וריכוז. עקב המודעות הרבה להפרעה זו יש המאבחנים הפרעת קשב וריכוז עוד בגילאי הגן, כאשר הגננת מזמנת את ההורים ואומרת כי ישנו חשד שהילד סובל מ- ADHD. אם בעבר ילדים גדלו עם הפרעה זו שלא טופלה כי לא הייתה מודעות, הרי שהמצב כיום שונה מאוד.

אבחון מוקדם אצל ילדים

כיום בין שלושה לחמישה אחוז מהילדים מאובחנים כסובלים מהפרעת קשב וריכוז. כאן המקום להבחין בין הפרעת קשב (ADD) לבין הפרעת קשב וריכוז (ADHD). בעוד הראשונים נתפסים כחולמניים, ביישנים וחסרי מוטיבציה, הקבוצה השנייה מאובחנת באימפולסיביות, חוסר מנוחה ואי יכולת לשבת על הכיסא לאורך זמן, לעיתים ישנה קומורבידיות (ריבוי הפרעות) בין הפרעות אלה והפרעות נוספות.
כיום, לאחר מחקר של ארבעים שנה, קיימים טיפולים רבים אשר יכולים לסייע לילד ללמוד אסטרטגיות לשליטה באימפולסיביות, בחוסר השקט, בחוסר הארגון ועוד. כדי שהטיפול בהפרעות של קשב וריכוז יהיה אפקטיבי וטוב מומלץ לעשות שילוב בין כל הגורמים אשר בקשר יומיומי עם הילד וזה אומר בעצם שיתוף פעולה בין בית הספר, ההורים והמורים. חשוב מאוד לשתף את הילד בשלבי התהליך.

טיפול בהפרעת קשב וריכוז

התמודדות טובה עם הקשיים של הפרעת קשב וריכוז, ישלבו לרב טיפול תרופתי והתנהגותי. כאמור מכיוון שנושא זה נחקר למעלה מארבעים שנה החוקרים יודעים לומר מהן ההשפעות החיוביות של טיפול תרופתי כדוגמה “ריטלין” על הילד ועל שיפור התנהגותו ולא פחות חשוב דימויו העצמי. שכן הפרעה שאינה מטופלת בגיל מוקדם יכולה להשפיע עד מאוד על דימוי עצמי שלילי. לאחר שמתחילים בטיפול המשולב רואים סימני שיפור כבר מהשבועות הראשונים וההצלחות החיוביות הן שיישארו עם הילד וימשיכו איתו לבגרותו. צבירת הצלחות מגיל צעיר מסייעת לסובלים מתסמונות הפרעת קשב וריכוז ובעתיד היא עשוייה לצמצם את השפעות אלה.

 

מרכז זינוק מקיים קורס הכנה לבחינה הפסיכומטרית לתלמידים לקויי למידה ובעלי הפרעות קשב וריכוז. מכיוון שאנחנו יודעים שתלמיד שחווה קשיי למידה זקוק לסיוע בלמידת החומר גם מעבר לשיעור, אנחנו מביאים את השיעור למחשבים ולסמארטפונים שלהם. בקיצור ממש, אנחנו מקבלים שאלות מהתלמידים ומייצרים מהם סרטוני תרגול פסיכומטרי.

עשינו כל כך הרבה עבודה שחשבנו שחבל יהיה אם לא נשתף!

אם חפץ ליבכם בבחינות פסיכומטרי משנים קודמות ופתרונות מפורטים ומצחיקים להן  – לחצו כאן.

אם חפץ ליבכם בסרטוני תרגול בחשיבה כמותית לחצו כאן.
אם חפץ ליבכם בסרטוני תרגול בחשיבה מילולית  לחצו כאן.
אם חפץ ליבכם בסרטוני תרגול באנגלית לחצו כאן.

אנו גם מסייעים לתלמידים שלנו לקבל הקלות בפסיכומטרי, לדוגמא מחשבון, הארכת זמן, הפסקות, כיתה מצומצמת, בחינה ממוחשבת וכו’ – אם אתם רוצים לבדוק זכאות או לקבל כמה טיפים לחצו כאן

.אם ברצונכם ללמוד יותר על לקויות למידה או על הפרעת קשב וריכוז לחצו כאן.

רוצים לקבל עוד מידע
על הקורסים של זינוק?

תשאירו פרטים ויועץ שלנו יחזור אליכם במהירות הזינוק!

מעוניינים לשמוע עוד על קורס פסיכומטרי עם התחייבות להצלחה?


השאירו את הפרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן