פסיכומטרי בהתחייבות להצלחה

האם ניתן לגשת לפסיכומטרי בזמן הצבא ואיך זה קשור לדרגת החייל?

האם ניתן לגשת לפסיכומטרי בזמן הצבא ואיך זה קשור לדרגת החייל?
האם ניתן לגשת לפסיכומטרי בזמן הצבא ואיך זה קשור לדרגת החייל?

אחרי הצבא, משוחררים רבים צועדים לעבר התחנה הבאה בחייהם. אצל אחוז נכבד מהם תחנה זו היא מבחן הפסיכומטרי. כיום אין כמעט מוסד לימודים שאינו דורש את תוצאות מבחן הפסיכומטרי כתנאי קבלה, ולכן בחינה זו הנה בלתי נמנעת. אולם במקום לחכות לשחרור כדי להתחיל ללמוד, באפשרותכם לגשת לפסיכומטרי כבר במהלך הצבא, לצאת לאזרחות עם תוצאות הבחינה או אפילו לשלב לימודי תעודה או לימודים אקדמאיים במהלך השירות.

מהם היתרונות של ביצוע הבחינה הפסיכומטרית במהלך הצבא?

לקורס פסיכומטרי במהלך הצבא יש יתרונות רבים. אולי תכנית הלימודית תהיה צפופה ומרוכזת יותר, בהתאם ללוח הזמנים הצפוף של החיילים, אך בסופו של דבר היתרונות גוברים: יש אפשרות לקבל מימון מהצבא או הנחה משמעותית לחיילים. כמו כן, כדי להתכונן למבחן וללמוד בפועל תקבלו ימי חופש ולאחר השחרור תהיה לכם “תעודה” ביד כך שלא תצטרכו להטריד את עצמכם עם לימודים לבחינה. יחד עם זאת, כדי להפיק את מירב היתרונות, חשוב שתכירו את הזכויות שלכם, כמו גם את המועד המתאים להתחיל בלימודים.

מתי הזמן הנכון לגשת לפסיכומטרי במהלך הצבא?

קורס פסיכומטרי מיועד לחיילים שנמצאים לקראת השחרור שלהם. כדי להיות זכאים להנחה יש לגשת לקצינת החינוך או קצינת הת”ש ביחידה והיא תספק לכם תלוש הנחה, אותו תוכלו לממש באחד ממכוני הפסיכומטרי המובילים. כמובן שמלבד קצינת הת”ש, יש גם לקבל אישור מהמפקדים הישירים, שכן תזדקקו לימי חופש בימי הלימודים עצמם, ביום הבחינה וכמה ימים לפניה כדי לתרגל את החומר כראוי.

רוב הקורסים מתקיימים בשעות הערב עבור חיילים שמשרתים בבסיסים פתוחים או מרוכזים ליום אחד, לרוב שישי, עבור חיילים שמשרתים בבסיסים סגורים.

מה לגבי קצינים או אנשי קבע?

לבעלי דרגות קצינים בצבא או לאנשי קבע אחרים ישנה אפשרות לגשת לפסיכומטרי בסבסוד מלא מטעם הצבא. לאורך השנים מספר הקצינים ואנשי הקבע שפונים למסלולי לימוד אקדמאיים במהלך השירות רק הולך וגדל והצבא אף מעודד זאת ועושה ככל הניתן כדי לקדם השכלה אקדמאית. לרוב, תכניות הלימודים בסבסוד מלא מיועדות לקצינים ונגדים מצטיינים ובולטים לחיוב שמעוניינים להמשיך לשרת כאנשי קבע למשך שנים רבות נוספות, ולא עבור כאלו שנמצאים לפני שחרור.

יש לציין כי הצבא מכוון את אנשי הקבע ללמוד מקצועות בעלי זיקה לעיסוקם הצבאי, אולם את המוסד בו ילמדו הם אלו שבוחרים בהתאם לציון שהשיגו בפסיכומטרי והעדפותיהם האישיות.

מה המחיר?

ישנם שני מסלולים בהם ניתן לבחור במסלול הראשון החיילים משלמים על עצמם אך זוכים להטבות, בין אם ממוסד הלימודים עצמו שמעניק הטבות לחיילים ובין אם מהצבא. עבור קצינים בצבא ואנשי קבע שעתידים לשרת שנים רבות בצבא המציאות שונה. כאן הצבא כן מציע לממן את הלימודים ולהעשיר את אנשי הקבע שלו, אולם המימון כרוך בהתחייבות לשרת שנתיים נוספות בקבע עבור כל שנת לימודים. 

רוצים לקבל עוד מידע
על הקורסים של זינוק?

תשאירו פרטים ויועץ שלנו יחזור אליכם במהירות הזינוק!

מעוניינים לשמוע עוד על קורס פסיכומטרי עם התחייבות להצלחה?


השאירו את הפרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן