פסיכומטרי בהתחייבות להצלחה

אילו תרופות מוצעות לבעלי הפרעת קשב וריכוז?

התרופה המעוררת השכיחה ביותר לטיפול בהפרעות קשב וריכוז היא הריטלין. זו התרופה המוכרת לטיפול בהפרעות קשב כבר בערך 80 שנים, והיא משפיעה על סימני הליבה של הפרעת קשב וריכוז.
מאפיין עיקרי שלה הוא השפעתה לטווח קצר — היא מתחילה לפעול כעשרים דקות לאחר נטילתה, מגיעה לשיאה לאחר שעה וחצי ופוחתת בהדרגה עד שנעלמת כליל לאחר 4-5 שעות מרגע נטילתה. תופעות הלוואי השכיחות של התרופה הזאת הן כאבי בטן וראש בתחילת הטיפול (החולפים לאחר שבועיים בד”כ), וירידה בתיאבון והפרעות בשינה (מופיעות ב-90% מהמקרים) שניתן להסתגל אליהן ובמידת הצורך לשנות את מינון התרופה.
תופעות קשות יותר הן תופעת הריבאונד – כאשר הריטלין מפסיק להשפיע ויש החמרה בתסמיני הבעיה, בעיקר רואים זאת אצל ילדים.
מכיוון שההפרעה באה לידי ביטוי לכל אורך שעות היממה,והמטופלים זקוקים ל”כיסוי” לכל היום, פותחו תרופות ארוכות טווח. שתיים מהתרופות הידועות הן קונצרטה וריטלין LA, החומר הפעיל בהן זהה אך צורת השחרור שונה. בקונצרטה השחרור קורה לאורך 12 שעות וזה מאפשר לילד/מבוגר תפקוד יציב במשך כל שעות היום בלי הקושי שקורה כאשר רמת התרופה בדם יורדת. ריטלין LA בנוי קצת אחרת, אך גם הוא משפיע לאורך 8 שעות ומשוחרר בצורה איטית. ההחלטה — איזו תרופה לקחת — נעשית ע”י הרופא המטפל, בהתחשב בסדר היום של האדם, בצרכים שלו, בקשיים שלו, בהיענות שלו לטיפול וכו’.
מדובר בתרופה יעילה עם תופעות לוואי קלות וניתנות לשליטה המשפיעה על 80%-90% מהמטופלים. מי שלא משפיעה עליו התרופה, תימצא לו תרופה חלופית שתעזור לו.

 

מרכז זינוק מקיים קורס הכנה לבחינה הפסיכומטרית לתלמידים לקויי למידה ובעלי הפרעות קשב וריכוז. מכיוון שאנחנו יודעים שתלמיד שחווה קשיי למידה זקוק לסיוע בלמידת החומר גם מעבר לשיעור, אנחנו מביאים את השיעור למחשבים ולסמארטפונים שלהם. בקיצור ממש, אנחנו מקבלים שאלות מהתלמידים ומייצרים מהם סרטוני תרגול פסיכומטרי.

עשינו כל כך הרבה עבודה שחשבנו שחבל יהיה אם לא נשתף!

אם חפץ ליבכם בבחינות פסיכומטרי משנים קודמות ופתרונות מפורטים ומצחיקים להן  – לחצו כאן.

אם חפץ ליבכם בסרטוני תרגול בחשיבה כמותית לחצו כאן.
אם חפץ ליבכם בסרטוני תרגול בחשיבה מילולית  לחצו כאן.
אם חפץ ליבכם בסרטוני תרגול באנגלית לחצו כאן.

אנו גם מסייעים לתלמידים שלנו לקבל הקלות בפסיכומטרי, לדוגמא מחשבון, הארכת זמן, הפסקות, כיתה מצומצמת, בחינה ממוחשבת וכו’ – אם אתם רוצים לבדוק זכאות או לקבל כמה טיפים לחצו כאן

.אם ברצונכם ללמוד יותר על לקויות למידה או על הפרעת קשב וריכוז לחצו כאן.

רוצים לקבל עוד מידע
על הקורסים של זינוק?

תשאירו פרטים ויועץ שלנו יחזור אליכם במהירות הזינוק!

מעוניינים לשמוע עוד על קורס פסיכומטרי עם התחייבות להצלחה?


השאירו את הפרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן