פסיכומטרי בהתחייבות להצלחה

איך להשתפר בקריאה באנגלית לקראת המבחן הפסיכומטרי

המבחן הפסיכומטרי מורכב ממספר חלקים שנועדו לבחון את סיכויי ההצלחה של אדם המעוניין להתחיל ללמוד במוסד אקדמי. בין החלקים השונים במבחן ישנו חלק הבוחן את רמת הידיעה של השפה האנגלית, כאשר המוסדות האקדמיים השונים מייחסים משקל של 20% בלבד לציון באנגלית. אם סטודנט הצליח לעבור את הבחינה ולקבל ציון של 134 ומעלה בחלק האנגלית בפסיכומטרי הוא פטור מלימודי אנגלית במהלך לימודיו, לכן יש חשיבות גבוהה להצלחה בחלק זה בבחינה. אז איך ניתן לשפר את האנגלית לקראת המבחן?

 

איך נראה פרק האנגלית במבחן הפסיכומטרי?

 

החלק העוסק בידיעת השפה האנגלית בנוי, כמו הבחינה כולה, משאלון רב-ברירה (אמריקאי) בו יש לבחור תשובה נכונה אחת מארבע. פרק זה מחולק לשלושה חלקים: השלמת מילה חסרה במשפט, ניסוח מחדש של משפט וגם שאלות שנועדו לבחון את הבנת הנקרא לאחר קריאת שני קטעי קריאה קצרים. למעשה, בכל החלקים אין צורך להבין כל מילה במשפט, והבנה של הרעיון הכללי המובע בו יכולה להספיק.

 

העובדה כי מדובר בשאלון אמריקאי מהווה יתרון, כיוון שיש לבחור מתוך תשובות קיימות. במרבית המקרים, גם אם הנבחן אינו יודע את התשובה הנכונה לשאלה, הוא יכול להבחין בתשובות שאינן נכונות, ולהמר על תשובה אחת נכונה על דרך השלילה.

 

הרחבת אוצר המילים הנמצאות בשימוש יומיומי

 

אמנם לא ניתן ללמוד שפה מאפס ולשלוט בה ברמת שפת אם תוך חודש או חודשיים, אך ניתן בהחלט לשפר את יכולות הבנת השפה במספר חודשים. המרכיב הבסיסי בשפה הוא המילה. הרחבה של אוצר המילים על ידי לימוד יסודי של המילים הנפוצות יכול לעזור.

 

ניתן להיעזר בקריאה של עיתונים באנגלית כמו ג’רוזלם פוסט, או לקרוא ספרים המתאימים לרמה בה אתם שולטים באנגלית, ולשמור עט ודף לידכם. כאשר אתם נתקלים במילה שאינכם מכירים – רשמו אותה ובדקו את התרגום במילון (קל מאד להשתמש במילון אינטרנטי או ממוחשב כמו גוגל טרנסלייט או בבילון לשם כך). נכון, קשה לצפות אילו מילים יופיעו בפסיכומטרי, אך ככל שתתמודדו עם הבנת טקסטים בשפה – יהיה קל לכם יותר לצלוח את הבחינה הפסיכומטרית.

 

לימוד הבנת התוכן הכללי מבלי להבין כל מילה לגופה

 

על מנת להבין טקסט כולל, ניתן לנחש את הפירוש של מילה שאינה מוכרת לכם באמצעות מיקומה בטקסט ובעזרת הטקסט המופיע לפניה ואחריה. שימוש בהקשר של המילה (הקונטקסט) יכול לתת כיוון כללי למשמעותה, ולפעמים הדבר מספיק על מנת לבחור את התשובה הנכונה מבין ארבע התשובות. ניתן לשפר את היכולת להבין את הטקסט מההקשר הכללי באמצעות קריאת טקסטים ומענה על שאלות המדמות את השאלות בבחינה הפסיכומטרית, באמצעות תרגול פרק האנגלית בספרי הכנה לבחינה הפסיכומטרית.

 

לסיכום, קיימות דרכים רבות להשתפר באנגלית לקראת הבחינה, ואין צורך לדעת אותה באופן מושלם לשם כך. עם זאת, אין כמו קורס אנגלית ייעודי על מנת להיות מוכנים היטב לסוגי השאלות השונים שיעמדו בפניכם בבחינה הפסיכומטרית, בבחינות שונות נוספות ובחיים בכלל.

רוצים לקבל עוד מידע
על הקורסים של זינוק?

תשאירו פרטים ויועץ שלנו יחזור אליכם במהירות הזינוק!

מעוניינים לשמוע עוד על קורס פסיכומטרי עם התחייבות להצלחה?


השאירו את הפרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן