פסיכומטרי בהתחייבות להצלחה

מחשבון בפסיכומטרי

המבחן הפסיכומטרי תפקידו לסייע בהערכת הכישורים האקדמיים, זאת כדי לאפשר מיון בקבלה למוסדות להשכלה גבוהה ובמיוחד לפקולטות שהביקוש להן הוא גבוה יחסית ואין מנוס מלאפשר רק לתלמידים המבריקים ביותר לקבל מקום בהן (למשל לימודי רפואה, הנדסת מחשבים, הנדסת חשמל, משפטים ועוד).
בפקולטות הנחשקות הדרישות האקדמיות גבוהות ומספר המקומות מצומצם. מי שאין להם נטייה לשבת, לחרוש, לספוג מידע מסובך במהירות וודאי ישיגו ציון פסיכומטרי בהתאם וכך ברור יהיה שהסיכוי שלהם להצליח בלימודים במסלול קשה במיוחד הם קטנים.

רוב רובם של הניגשים למבחן פסיכומטרי עושים זאת רק לאחר שעברו קורס פסיכומטרי או לפחות התכוננו היטב למבחן בעצמם. כדי שהמבחן ישקף נכוחה יכולות אקדמיות אמיתיות תלמידים עם לקויות למידה מוכחות יכולים לגשת לבחינת פסיכומטרי מותאם שם יזכו לתנאים שיאפשרו להם להפגין את מלוא יכולתם. חשוב להבין כי למעשה אין “הקלות בפסיכומטרי”, ישנן רק התאמות שמטרתן יצירת פלטפורמה שווה לכלל הנבחנים תוך התחשבות במאפיינים ייחודיים של אוכלוסיות שונות כגון בעלי מוגבלות פיזית כמו גם מי שמאובחנים כסובלים מלקויי למידה.
אחת ההתאמות היא מחשבון בפסיכומטרי, זכות להיעזר במחשבון לצורך ביצוע ארבע פעולות החשבון הבסיסיות (חיבור, חיסור, כפל וחילוק). התאמה זו ניתנת למי שסובלים מ” דיסקלקוליה” המקשה עליהם לרכוש מיומנות בביצוע חישובים מספריים.

מחשבון בפסיכומטרי

אין הקלות בפסיכומטרי, יש רק התאמות
טעות נפוצה היא לתאר מבחני פסיכומטרי מותאמים ככאלה בהם ניתנות הקלות. חשוב להבין כי אין הקלות בפסיכומטרי, ישנם רק התאמות שניתנות לנבחנים במבחן רגיל או מבחני פסיכומטרי מותאמים.
מטרתן של ההתאמות היא לאפשר למי שלהם לקויות למידה להציג את מלוא כישוריהם האקדמיים, מבלי שלקויות הלמידה מפריעות להם להשיג את הציון שמשקף את יכולותיהם ומתאים לשמש מדד לפיו ניתן לחזות עד כמה יוכלו להצליח בלימודים אקדמיים. מחשבון בפסיכומטרי מאפשר למי שסובלים מדיסקלקוליה לבצע במהירות הנדרשת חישובים בסיסיים, חישובים שאחרת היו גוזלים מהם זמן רב.
כידוע, אחד האתגרים המרכזיים של המבחן הפסיכומטרי הוא להספיק לענות על כמה שיותר שאלות בזמן קצוב. בזבוז זמן יקר על חישובים בסיסיים, כאלה שמי שאין להם דיסקלקוליה יכולים לבצע בנקל בראש, מהווה מכשול שמבטל הלכה למעשה את האפשרות להציג כישורים אקדמיים מציאותיים.

איך מקבלים התאמות בכלל וזכות להשתמש במחשבון בפרט
אנשי חינוך והוראה כיום כבר יודעים היטב כמה חשוב להתחשב בהפרעות קשב וריכוז (ADHD) ובלקויות למידה כגון דיסגרפיה, דיסלקציה וגם דיסקלקוליה. תלמידים עם לקויות למידה מעין אלה יתקשו להשיג ציון המשקף את יכולות הלימוד האמיתיות שלהם אלא אם יוכלו לגשת למבחן מותאם או למבחן רגיל תוך שהם מקבלים בו תנאים המתאימים אותו להם. כך למשל מי שריכוזם נפגע מכל הפרעה (הפרעות קשב) יוכלו להיבחן בחדר נפרד, בעלי דיסלקציה קשה יוכלו להיבחן במבחן מפע”ם בו ניתן להאזין לשאלות מוקראות בקול ועוד.
ההתאמה המתבקשת עבור הסובלים מדיסקלקוליה היא שימוש במחשבון תוך שניגשים למבחן פסיכומטרי רגיל.

המרכז הארצי לבחינות ולהערכה הוא הגוף האמון על קביעת אופיין של ההתאמות ואישור קבלתן למי שמוכיחים כי הם עומדים בקריטריונים. חשוב לדעת כי לא כל מי שקיבלו הקלות כגון תוספת זמן בבגרות יזכו אוטומטית גם בהתאמות בפסיכומטרי. כדי לקבל את ההתאמות המגיעות לכם, מחשבון בפסיכומטרי בכללן, יש להגיש מבעוד מועד בקשה מתאימה. לא כדאי להתחיל להתכונן למבחן לפני קבלת תשובה, דבר שלוקח כשלושה חודשים, זאת מכיוון שההכנה למבחן מותאם היא שונה מהכנה למבחן הרגיל.
במרכז זינוק יש מחלקה שלמה שתפקידה לעזור לתלמידים שלומדים במרכז זינוק לממש את זכויותיהם מול המרכז הארצי ולהגדיל את סיכויים לקבל את ההתאמות בבחינה. זו הסיבה שבמרכז זינוק 9 מתוך 10 תלמידים מקבלים התאמות בבחינה!

רוצים לקבל עוד מידע
על הקורסים של זינוק?

תשאירו פרטים ויועץ שלנו יחזור אליכם במהירות הזינוק!

מעוניינים לשמוע עוד על קורס פסיכומטרי עם התחייבות להצלחה?


השאירו את הפרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן