פסיכומטרי בהתחייבות להצלחה

למידה יעילה ומהנה!!!

 בחינות המרכז הארצי ופתרונן - דצמבר 2009

ארן נחמיאס – מנהל מחלקת הדרכה במרכז זינוק

 

בכל לימוד ובטח לבחינה הפסיכומטרית החלק הכי חשוב הוא התרגול של כל תלמיד בביתו שלו את חומר הלימוד. אז כיצד ללמוד נכון ויעיל?

 

סביבת הלמידה

נטרול גורמי הפרעה:
• לסגור מחשב ובשום פנים ואופן לא לעבוד עם פייסבוק ברקע.

• לכבות את הטלפון הנייד, או לפחות להשתיק אותו (אם אובאמה יחפש אתכם בכדי לשאול על תקיפה נגד תוכנית הגרעין של איראן הוא ימצא את הדרך להשיג אתכם…)

• לכבות טלוויזיה, או לפחות להפעיל אותה עם מוסיקת רקע נעימה (תלוי בכל תלמיד והרגליו).

• לנטרל את כל רעשי הבית – להגיד לאמא שלא תצעק על האחים, שאבא לא יצעק על הטלוויזיה ושהאחים הקטנים ישמרו את הריבים שלהם רחוק מסביבת הלמידה.

• להימנע מטיולים למקרר – תכינו מראש את כל מה שאתם צריכים לידכם (קראו את המאמר על תזונה המסייעת ללמידה)

 

יצירת אזור למידה נעים:
• להימנע מלימוד על המיטה (הספרים לא עברו למינציה וחבל שתרטיבו אותם בריר).

• לדאוג שהכיסא שלכם יהיה נוח ויאפשר ישיבה ממושכת.

• שהחדר יהיה מואר כיאות (פלורסנטים מהבהבים גורמים לכאבי ראש ולחוסר ריכוז ותאורה מעומעמת מתאימה יותר למעשים אחרים…)

• תוודאו שכל הספרים והחוברות לידכם, בכדי למנוע טיולים מיותרים.

 

הגעה ללמידה בראש נכון:
• לא כדאי ללמוד אחרי לילה של אלכוהול, סמים ורוקנ'רול. בכלל בתקופת הלימודים לבחינה הפסיכומטרית כדאי לוותר קצת על חיי הבילויים – הם יחכו עד אחרי הבחינה הפסיכומטרית.

• תציבו ליד השולחן תזכורת כלשהי לסיבה שבגללה אתם לומדים לבחינה הפסיכומטרית. תמונה של חלוק רופאים, של סמל האוניברסיטה אליה אתם רוצים להגיע, או תמונה של הבחור/ה שאתם רוצים להרשים…

 

הלמידה עצמה – מה צריך לעשות


1. חזרה על החומר שנלמד בשיעור האחרון –
מחקרים מראים כי חזרה על החומר הנלמד ב-48 ש' הראשונות אחרי שנלמד מקבעת אותו בזיכרון. בקרב לקויי למידה עדיף אפילו לחזור על החומר ב-24 ש' הראשונות אחרי השיעור. אז תוציאו את הספר וקראו את שלמדתם בשיעור האחרון, תעברו על הסיכומים בספר הסיכומים ותסכמו לעצמכם את העקרונות החשובים ביותר.

 

2. לימוד מבואות לשיעור הקרוב –
כחלק משיטת זינוק דאגנו לכם למבואות בכל נושא לפני השיעור. חשוב מאוד לקרוא את המבואות ואם משהו לא מובן לשאול את המדריך/ה או את המתרגל/ת וכמובן תמיד אפשר לשאול גם בפייסבוק. חשוב מאוד שתגיעו לשיעור מוכנים!!!

 

3. לימוד אוצר מילים-
חלק גדול מהציון שלכם נקבע על פי אוצר המילים שלכם. אל תוותרו על לפחות שעה יומית של לימוד אוצר מילים בעברית ובאנגלית. המטרה בלימוד אוצר המילים היא לא לדעת את כל מילון אבן-שושן, אלא להוסיף מילים חדשות כל יום לאוצר המילים שלכם. אין מכסה קבועה, רק סיימו כל יום בהרגשה שעשיתם את המיטב שלכם!!!

 

4. תרגול שאלות בנושאים שונים-
תחילה תתחילו בנושאים שנלמדו בשיעור האחרון ואז המשיכו מהנושא הקשה ביותר ועד הקל בכדי לנצל את הריכוז המיטבי, או את הריטלין/קונצרטה כשהם עדיין משפיעים.
תחילה תנסו לפתור את השאלות בעצמכם, אם אתם לא מצליחים פתחו את ספר הקורס במערך של הנושא בו אתם פותרים שאלות וגם את ספר הסיכומים באותו הנושא ונסו שוב לפתור. אם אתם עדיין לא מצליחים נסו לקרוא את ההסברים המפורטים שהשקענו בהם המון מחשבה בספרים שלכם. אם הבנתם רשמו לקח במחברת לקחים בכדי שתוכלו לנצל כל שאלה בכדי ללמוד עוד ולהשתפר. אם עדיין לא הבנתם – התקשרו למדריך/ה או למתרגל/ת או לפייסבוק – אל תוותרו עד שתבינו הכל!!!

יש עוד הרבה עצות שתקבלו המהלך הקורס מהמדריכים שלכם, תקשיבו ותנסו ליישם – הם מכירים אתכם הכי טוב ולכן יוכלו לתת לכם כלים גם לכל לימוד עתידי!!!

המון בהצלחה ואנחנו מקווים שעזרנו…

 

מרכז זינוק מקיים קורס הכנה לבחינה הפסיכומטרית לתלמידים לקויי למידה ובעלי הפרעות קשב וריכוז. מכיוון שאנחנו יודעים שתלמיד שחווה קשיי למידה זקוק לסיוע בלמידת החומר גם מעבר לשיעור, אנחנו מביאים את השיעור למחשבים ולסמארטפונים שלהם. בקיצור ממש, אנחנו מקבלים שאלות מהתלמידים ומייצרים מהם סרטוני תרגול פסיכומטרי.

עשינו כל כך הרבה עבודה שחשבנו שחבל יהיה אם לא נשתף!

אם חפץ ליבכם בבחינות פסיכומטרי משנים קודמות ופתרונות מפורטים ומצחיקים להן  – לחצו כאן.

אם חפץ ליבכם בסרטוני תרגול בחשיבה כמותית לחצו כאן.
אם חפץ ליבכם בסרטוני תרגול בחשיבה מילולית  לחצו כאן.
אם חפץ ליבכם בסרטוני תרגול באנגלית לחצו כאן.

אנו גם מסייעים לתלמידים שלנו לקבל הקלות בפסיכומטרי, לדוגמא מחשבון, הארכת זמן, הפסקות, כיתה מצומצמת, בחינה ממוחשבת וכו' – אם אתם רוצים לבדוק זכאות או לקבל כמה טיפים לחצו כאן

.אם ברצונכם ללמוד יותר על לקויות למידה או על הפרעת קשב וריכוז לחצו כאן.

רוצים לקבל עוד מידע
על הקורסים של זינוק?

תשאירו פרטים ויועץ שלנו יחזור אליכם במהירות הזינוק!

מעוניינים לשמוע עוד על קורס פסיכומטרי עם התחייבות להצלחה?


השאירו את הפרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן