פסיכומטרי בהתחייבות להצלחה

איך לבחור בית ספר לפסיכומטרי – המדריך המלא

6344

מה חשוב לבדוק?
מדריך: חפשו לכם מדריך בעל חוש הומור, סבלנות, מוטיבציה ואנרגיה. נשמע כמו תיאור של בליינד דייט? לא במקרה! החיבור האישי עם המדריך חשוב מאוד, לעתים יותר משנות ותק ושיאי ציונים!
עבור תלמיד לקוי למידה המדריך מהווה הזדמנות לפגוש במורה שאכפת לו, שיודע איך לגשת ואיך לעזור, כך שחשוב במיוחד לוודא שהמדריך שבחרתם מתמחה בלקויות למידה ובהוראה המכוונת באופן מיוחד ללקויי למידה.

ספרים: מתי לאחרונה הם התעדכנו? האם הם מכילים מספיק תרגולים בכל נושא? אל תתביישו לשאול ולבדוק בעצמכם!
האם הם מותאמים ללקויות השונות? האם הם מכילים את הבסיסים (עברית, אנגלית וחשבון) החסרים לעתים קרובות אצל לקויי למידה?

יחס אישי: רוב בתי הספר מפרסמים את עצמם ככאלו שנותנים יחס אישי, צריך לבדוק מה זה אומר בפועל- פגישות אישיות? תרגולים עם מספר מצומצם של תלמידים?
בניגוד לרוב החינוך במערכת החינוך הפורמאלית, כאן יש לתלמידים לקויי למידה אפשרות לקבל קורס שייבנה באופן אישי עבורו ויותאם ללקויות הספציפיות שלו.

גודל כיתה: יש בתי ספר שדוחסים גם 40 תלמידים בכיתה, וזה לא מתאים לכולנו. יש לבדוק מה גודל הכיתה המקסימאלי ולראות שזה לא יפריע לריכוז וליכולת לשאול שאלות פרטניות.
עניין זה חשוב במיוחד עבור בעלי הפרעות קשב וריכוז שהולכים לאיבוד בכיתה גדולה בה המדריך לא מסוגל לוודא קשר עין עם כל תלמיד בכל רגע נתון.

התאמה לצרכים האישיים: בעיקר עבור לקויי למידה- יש לבדוק שבית הספר מלמד באופן שונה לקויי למידה, אופן שמתאים ללקות הספציפית הרלוונטית. מומלץ לוודא גם שבית הספר מלווה בתהליך האבחונים ושליחתם למרכז הארצי, לצורך קבלת התאמות.

לוח זמנים ונגישות הגעה: זה עניין טכני אבל יש לוודא שהקורס מתקיים בזמנים ובמקום שיהיו נוחים- גם אם מצאת קורס מושלם עבורך, אם הוא באילת ואתה גר בקריית שמונה… זה קצת פחות מתאים.
רבים מאיתנו, בייחוד לקויי הלמידה, שמתמחים בהמצאת תירוצים, בין היתר התירוץ המוכר של "בית הספר רחוק מדי מהבית, היום אני לא הולכ\ת לשיעור…". כדי למנוע תירוצים שכאלו יש לבחור מקום נוח בעל נתיבי תחבורה ציבורית נגישים.

איך לבדוק?
לקבוע שיחה עם נציג בית הספר: להגיע למקום, להתרשם מהכיתות ומהצוות.

להגיע לשיעור לדוגמה: זו הזדמנות טובה לקבל מושג על האווירה בשיעורים, על המדריכים, על הספרים. באותו שיעור ניתן לשוחח עם תלמידים נוכחיים ולקבל רושם על מידת שביעות הרצון שלהם.

לשאול תלמידים שלמדו בבית הספר בעבר: אין חכם כבעל ניסיון! כדאי מאוד לחפש תלמידים שלמדו בבית הספר ולשמוע חוות דעת. זכרו שלא רק הציון הסופי חשוב, אלא גם התהליך, לכן שמעו מהם כמה שיותר פרטים.

לקרוא חוות דעת בפורומים של פסיכומטרי: קיימת כיום קהילה אינטרנטית שמכירה כל פרט בכל קורס, כדאי לחפש בגוגל "פורום פסיכומטרי", להיכנס ולבקש חוות דעת והמלצות.

בהצלחה!!!

 

מרכז זינוק מקיים קורס הכנה לבחינה הפסיכומטרית לתלמידים לקויי למידה ובעלי הפרעות קשב וריכוז. מכיוון שאנחנו יודעים שתלמיד שחווה קשיי למידה זקוק לסיוע בלמידת החומר גם מעבר לשיעור, אנחנו מביאים את השיעור למחשבים ולסמארטפונים שלהם. בקיצור ממש, אנחנו מקבלים שאלות מהתלמידים ומייצרים מהם סרטוני תרגול פסיכומטרי.

עשינו כל כך הרבה עבודה שחשבנו שחבל יהיה אם לא נשתף!

אם חפץ ליבכם בבחינות פסיכומטרי משנים קודמות ופתרונות מפורטים ומצחיקים להן  – לחצו כאן.

אם חפץ ליבכם בסרטוני תרגול בחשיבה כמותית לחצו כאן.
אם חפץ ליבכם בסרטוני תרגול בחשיבה מילולית  לחצו כאן.
אם חפץ ליבכם בסרטוני תרגול באנגלית לחצו כאן.

אנו גם מסייעים לתלמידים שלנו לקבל הקלות בפסיכומטרי, לדוגמא מחשבון, הארכת זמן, הפסקות, כיתה מצומצמת, בחינה ממוחשבת וכו' – אם אתם רוצים לבדוק זכאות או לקבל כמה טיפים לחצו כאן

.אם ברצונכם ללמוד יותר על לקויות למידה או על הפרעת קשב וריכוז לחצו כאן.

רוצים לקבל עוד מידע
על הקורסים של זינוק?

תשאירו פרטים ויועץ שלנו יחזור אליכם במהירות הזינוק!

מעוניינים לשמוע עוד על קורס פסיכומטרי עם התחייבות להצלחה?


השאירו את הפרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן