קיץ 2023 אנגלית 1

השלמ”ש

  1. תשובה (1) נכונה.
    נשתמש בממב”ל: המונח “מדע ניסויי” שומש לראשונה במאה ה13 ע”י הפילוסוף רוג’ר בייקון.

             

        2. תשובה (3) נכונה.
נשתמש בממב”ל: נאמר שלגברים יש פי ארבע סיכוי להיות מוכים מברק מאשר נשים.

                 

        3. תשובה (4) נכונה.
נשתמש בממב”ל: התרומה הגדולה ביותר של המדען מהמאה ה-19 גוז’ף הנרי לתחום הפיזיקה הייתה עבודתו על אלקטרומגנטיקה.
           

       4. תשובה (1) נכונה.
נקרא את כל המשפט: בקתת זולו דומה לכוורת בצורתה ולפעמים טועים שהיא כזו מרחוק.
                       

 

       5. תשובה (3) נכונה.
נשתמש בממב”ל: מדבר אטאקמה בצ’ילה הוא המקום הכי יבש בעולם, ומכיל מרחבים גדולים של אדמה בהם לא נצפו ירידות גשמים מעולם.

             

       6. תשובה (3) נכונה.
נשתמש בממב”ל: ב-2009, התפרצות חמורה של דלקת מאוחרת פטרייתית מחקה את רוב יבולי העגבניות ותפו”א בחוף המזרחי של ארה”ב.

                   

       7. תשובה (2) נכונה.
נשתמש בממב”ל: דוב הקרמוד הוא בעל חיים חמקמק, אשר לעתים נדירות נצפה אפילו בסביבתו הטבעית.

                   

        8. תשובה (3) נכונה.
נשתמש בממב”ל: ממשלות מקצות הרבה כספים לפיתוח מערכות שיכולות לסכל מתקפות סייבר על תעשיות חיוניות.

               

          ניסוח מחדש

             

         תשובה (1) נכונה.

                   הסבר: “ייתכן שאדם שחסר לו רכיב תזונתי מסוים יחשוק במאכלים מסוימים

                                (1.) “חשק חזק למאכלים מסוימים עלול להיגרם ממחסור של רכיב תזונתי מסוים – אותו דבר” – נסמן.

                                (2.) “צריכת כמות מספקת של רכיבים תזונתיים יכולה לקדם בריאות טובה” – מידע חדש!

                                (3.) “חשקים יכולים להוביל לצריכה מוגזמת של אוכל” – שינו נושא (לחשקים) והוסיפו מידע חדש!

                                (4.) “אנשים נוטים לצרוך מזון שיש לו מעט ערך תזונתי” – מי אמר את זה?

           


           תשובה (3) נכונה.
           הסבר: “בחלקה הראשון של המאה ה-20, יצוא סוכר לארה”ב שלט בכלכלה של קובה”

                   (1.) “בחלקה הראשון של המאה ה-20, קובה ייצאה יותר סוכר לארה”ב מכל מדינה אחרת” – המשפט המקורי לא השווה בין מדינות שונות.

                   (2.) “בחלקה הראשון של המאה ה-20, הייצוא המרכזי של קובה לארה”ב היה סוכר” – המשפט המקורי לא השווה בין הייצואים השונים.

                   (3.) “בחלקה הראשון של המאה ה-20, כלכלתה של קובה הסתמכה בעיקר על ייצוא סוכר לארה”ב” – נסמן.

                   (4.) “בחלקה הראשון של המאה ה-20, ייצוא סוכר לארה”ב המריץ את הצמיחה הכלכלית בקובה” – המשפט המקורי לא דיבר על צמיחה כלכלית.

           

 

           תשובה  (4) נכונה.
           הסבר: “אנגולה מלאה במוקשים, שאריות ממלחמת האזרחים של המדינה”

                    (1.) “מוקשים היו בשימוש נרחב באנגולה במהלך מלחמת האזרחים” – מסיח. זה אכן מתבקש, אבל שינו כאן את הנושא למוקשים במהלך המלחמה, ולא לכך שאנגולה מלאה בהם.

                   (2.) “שנים לאחר מלחמת האזרחים, אנגולה עדיין מנסה להסיר את האחרונים מתוך הרבה מוקשים שהונחו שם” – המשפט המקורי לא כלל מידע על ההסרה של המוקשים.

                   (3.) “הרבה אנגולים נפצעו ממוקשים במהלך מלחמת האזרחים” – המשפט המקורי לא דיבר על האנשים שנפגעו.

                   (4.) “מוקשים שנטמנו במהלך מלחמת האזרחים מפוזרים בכל המדינה” – אותו דבר. נסמן.

           

            תשובה (4) נכונה.
            הסבר: “To Kill a Mockingbird של הרפר לי פורסם ב1960 לשבחים מהמבקרים כמעט פה אחד”

                         (1.) “הפרסום של To Kill a Mockingbird של הרפר לי יצר שיח ציבורי נזעם” – לא מה שנאמר לנו במשפט המקורי.

                         (2.) “מבקרים מסכימים כי To Kill a Mockingbird, שפורסם ב1960, היה הספר הטוב יותר של הרפר לי” – במשפט המקורי לא הייתה השוואה בין ספריו של הרפר.

                        (3.) “תגובות ל To Kill a Mockingbird של הרפר לי נעו בין תגובות נלהבות לביקורתיות” – לא ממש, במשפט המקורי נאמר ששיבחו ממש.

                        (4.) “בזמן פרסומו, To Kill a Mockingbird של הרפר לי קיבל שבחים מרובם המוחלט של המבקרים ” – אותו דבר. נסמן.

          קטע קריאה

                13. שאלה כללית – נשמור לסוף.

 

                14. לפי הפסקה הראשונה, שואלים משהו על dabbas. נקרא עד שנקבל תשובה ונענה:

                                     

                           (1.) הומצאו בהודו – לא כתוב!

                           (2.) משמשים ל3 ארוחות ביום – אולי, אבל לא כתוב!

                           (3.) שומרים על הפרדה בין חלקי הארוחה – כן!

                           (4.) קשים לסחיבה – לא כתוב!

 

              15. שואלים אותנו מה יכול להחליף את המשפט בשורה 12 – נסתכל בקטע:

                                       

                      תשובה 1 נכונה – “לעמוד בביקוש” יכול להיות מוחלף ב”לספק את קהל הלקוחות הגדל”

 

             16. לפי הפסקה השלישית, מה הבאים מסכם בצורה הטובה ביותר את התהליך של משלוח dabba?

                                 

                       התהליך המתאים ביותר נמצא בתשובה 2

          17. המטרה העיקרית של הפסקה האחרונה:

                                         
הפסקה מדברת על כמה השיטה מוצלחת. כ”כ מוצלחת שענקיות טכנולוגיה לומדות את השיטה. תשובה 3 נכונה.

 

                   13. המטרה העיקרית של הקטע היא לדבר על מערכת ההובלה של האוכל במומבאי – תשובה 1 נכונה.

        18. בשורה 5, המילה “allegedly” (“לכאורה”) משמשת בשביל-

                                       

                 דרך 1: נקרא – “התנהגות אובדנית לכאורה” – מטיל ספק בזה שההתנהגות באמת אובדנית – תשובה 1 נכונה.

                 דרך 2: אפשר לתחמן😊 “לכאורה” מרמז על ספק כלשהו. בתשובות רק תשובה 1 מדברת על הטלת ספק בטענה. תשובה 1 היא הנכונה. תשובה 2 מדברת על הדגשת דמיון. 3 מדברת על הבדלים בין דברים ו4 מדברת על המחשה.

       19. המטרה העיקרית של הפסקה השנייה:

                             

             (1.) למנות את הגורמים החברתיים שמשפיעים על נדידת למינגים

             (2.) לדון בתנודות המחזוריות באוכלוסיית הלמינגים

             (3.) להסביר למה למינגים נופלים למותם- הפסקה מדברת על כך שהלמינגים לא מתאבדים – אלא נופלים למותם מפניקה שמקורה בנדידה. תשובה 3 נכונה.

             (4.) לתאר את נתיבי הנדידה של למינגים

 

         20. לפי הפסקה השנייה, התכונות הגיאוגרפיות של החוג הארקטי-

                             

              (1.) מעודדות את הלמינגים לנדוד בחיפוש אחר אוכל

              (2.) יוצרות מצבים בהם הלמינגים נכנסים לפניקה – תשובה נכונה! הם נלחצים מהמעברים הצרים ולכן הם נופלים.

              (3.) גורמות לאוכלוסיית הלמינגים להיות מועדת לצפיפות יתר

              (4.) אחראיות על העלייה הדרסטית באוכלוסיית הלמינגים

 

         21. לפי הפסקה האחרונה, היוצרים של הסרט-

                   

                (1.) תיעדו “קפיצת התאבדות של למינגים” אמיתית

                (2.) גרמו ללמינגים ליפול מצוק – זו התשובה הנכונה. מספיק לקרוא רק את החלק שמדבר על היוצרים עצמם.

                (3.) הפריכו תפיסה שגויה פופולרית

                (4.) יצרו כמה סרטים על למינגים

 

           22. כותרת מתאימה לטקסט תהיה-

                 (1.) התאבדות למינגים: עובדה או בדיה? – תשובה נכונה! כל העניין בקטע זה שחשבנו שהם מתאבדים אבל זה לא נכון בפועל.

                 (2.) דפוסי נדידת למינגים

                 (3.) החיים המשעממים של הלמינג

                 (4.) התנהגות אובדנית בטבע.

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

רוצים לקבל עוד מידע
על הקורסים של זינוק?

תשאירו פרטים ויועץ שלנו יחזור אליכם במהירות הזינוק!

דילוג לתוכן