פסיכומטרי בהתחייבות להצלחה

איך בוחרים מקצוע ללמוד? – המדריך המלא

6362

נתחיל בציטוט, דביק אך נכון – מתוך הדקלום\שיר הנפלא sunscreen
“Don’t feel guilty if you don’t know what you want to do with your Life.
The most interesting people I know didn’t know at 22 what they wanted to do with their lives, some of the most interesting 40 year olds I know still don’t.”

 

ולמי שטרם שפשף את האנגלית שלו, להלן תרגום חופשי:
“אל תרגיש\י אשמ\ה אם את\ה לא יודע\ת מה את\ה רוצה לעשות עם החיים שלך.
האנשים המעניינים ביותר שאני מכיר לא ידעו בגיל 22 מה הם רצו לעשות עם החיים שלהם,
חלק מבני ה-40 הכי מעניינים שאני מכיר עדיין לא יודעים.”

בלי פאניקה. יש זמן ויש המון דרכים למצוא את עצמך:

1. התייעצות: לפעמים קשה לנו להגיד על עצמנו במה אנחנו טובים ומה מתאים לנו יותר או פחות. במקרים כאלו כדי לשוחח עם האנשים הקרובים אליכם: משפחה, חברים, מפקד בצבא וכו’. יכול להיות שהם יוכלו לעזור לכם לקבל רעיונות, ויכול להיות שבדיוק להיפך- ייתכן שבעזרת העצות שלהם תוכלו להבין מה אתם כן רוצים ומה ממש לא. בכל מקרה, שווה לנסות.

 

2. לשמוע הרצאות: קצת פיראטי, אבל ניתן בהחלט להיכנס לשמוע הרצאות בתחום מסוים באוניברסיטאות או במכללות. החיסרון הוא שלעתים קשה להבין בלי הרקע והמבואות הרלוונטיים, אך לעתים עצם האווירה עוזרת לקבל החלטות. ניתן לשוחח עם מזכירות החוג בו אתם מתעניינים כדי לבדוק מתי יש הרצאות שניתן להתרשם מהן, אך לרוב פשוט יותר להיעזר במישהו שלומד את אותו מקצוע (ראו סעיף 4) כדי לקבל מערכת שעות ולמצוא את אולם ההרצאות המתאים.

 

3. ללמוד קורס אחד או שניים: באוניברסיטה הפתוחה יש אפשרות להירשם לקורסים שונים ומשונים שיכולים לעזור לקבל מושג על התכנים והרעיונות שמלמדים בתואר כזה או אחר. למשל: אפשר ללמוד את הקורס ‘מבוא לפסיכולוגיה’ כדי לקבל מושג על תואר בפסיכולוגיה. ניתן לברר ולהירשם טלפונית או דרך אתר האוניברסיטה הפתוחה!

 

4. לדבר עם מי שכבר לומד משהו: בדיוק כמו בחיפוש קורס לפסיכומטרי, גם כאן שווה לדבר עם מישהו בעל ניסיון שכבר לומד או למד את המקצוע. חשוב להתייחס גם למקום בו הוא למד ולזמן, כי דברים משתנים ממקום למקום ומשנה לשנה. עם זאת, ניסיונו של האחר יוכל לעזור לכם בשאלות קשות כמו: מה לומדים? האם ניתן לקבל התאמות ללקויי למידה? מה עושים אחר כך עם התואר?.

 

5. פורומים: קיימים ברשת פורומים רבים בהם תוכל\י לקבל ייעוץ לגבי מקצועות לימוד ובחירות קשות, גם כאן חיפוש ‘פורום ייעוץ לימודים’ בגוגל יעזור.

 

6. זינוק פסיכומטרי: מעבר לכל אלו, במרכז זינוק אנו מציעים סיוע בבחירת מוסד לימודים שמתחשב ומתייחס גם לאיבחונים שלך, תוך שיתוף פעולה עם מכוני הכוונה תעסוקתית ופסיכולוגים תעסוקתיים. אתם כבר יודעים איפה ואיך למצוא אותנו.

בהצלחה…

 

נשמע מעניין? רוצים לבדוק זכאות בחינם? דברו איתנו עכשיו!

רוצים לקבל עוד מידע
על הקורסים של זינוק?

תשאירו פרטים ויועץ שלנו יחזור אליכם במהירות הזינוק!

מעוניינים לשמוע עוד על קורס פסיכומטרי עם התחייבות להצלחה?


השאירו את הפרטים ונחזור אליכם!

דילוג לתוכן